Apple G4 > DVD branden (met Media 100)

Hoi,

Ik ga morgen op school met een Apple G4 een DVD branden.
Ik doe dat nadat ik in het programma ‘media 100’ een filmpje heb gemaakt.

Weet iemand;

a. hoe ik een dvd maak vanuit Media 100
b. hoe ik zowiezo een video dvd maak met de standaard dvd brander die in de G4 zit.
c. welke dvd-r ik moet hebben (+ of -)

Alvast enorm bedankt.

[quote:e5a23a7f65="mkennis"]a. hoe ik een dvd maak vanuit Media 100[/quote:e5a23a7f65]

Ik geloof dat er iets was met de field-volgorde van de Media100 codec…deze zou omgekeerd zijn aan de standaard DV en DVD field-volgorde. Upper first ipv lower first (weet het niet meer zeker). Het kan dus zijn dat je je project compleet moet renderen in de andere fieldvolgorde (beeld 1 pixel omlaag ofzo).

[quote:e5a23a7f65=“mkennis”]b. hoe ik zowiezo een video dvd maak met de standaard dvd brander die in de G4 zit.[/quote:e5a23a7f65]

Simple DVD’s maak je met iDVD. DVDs met complexe menu’s maak je met DVD Studio Pro.

Programma’s als iDVD en DVD Studio Pro kunnen de disk voor je branden.
Je kan Toast Titanium gebruiken of misschien ook de meegeïnstalleerde Apple software.

[quote:e5a23a7f65=“mkennis”]c. welke dvd-r ik moet hebben (+ of -)[/quote:e5a23a7f65]

De G4s hebben standaard een brander die alleen - aankan. Somige branders kunnen wél DVD-RW aan (meeste standalone DVD-spelers echter niet).

Ik zou een reference movie maken en deze gebruiken in Cleaner. Let wel: het renderen duurt lang!!

Greetz
Davis