Apple G5 Rood lampje ?

Hoi

Ik heb een probleem, als ik mijn G5 aanzet zie ik een ROOD lampje branden en mijn ventilatoren blazen heel erg hard

Wat kan hier oorzaak van zijn ?

Ik heb een
Dual 1.8 Ghz G5

[quote:f910448f4c="codewoord"]Ik heb een probleem, als ik mijn G5 aanzet zie ik een ROOD lampje branden en mijn ventilatoren blazen heel erg hard [/quote:f910448f4c]

Waar zit dat lampje? Anyway, probeer eens op te starten van de Installatie-dvd en doe de Hardware-test. Lijkt me geen zuivere koffie.

Bij mij was dit omdat de kunststof kap niet op zijn plek zat...

Rood is nooit echt goed... :(

Als ik op een bepaalde manier naar binnen kijk zie ik ook altijd een rood lampje. Nooit problemen van gehad...

Als je mac nog aan staat en je hebt je plastic kap er af dan gaat hij looien en gaat het rode lampje aan. Dit is een waarschuwing dat je mac nog aan staat.

Dus of je hebt de klep er niet op zitten of hij maakt geen goed contact.

Wanneer je een Powermac G5 aanzet is het normaal dat de fans gedurende een korte periode hard gaan blazen.

Wat het nut hiervan is, is mij een raadsel.

Verder is het inderdaad (zoals ward al zij) het geval dat je als je goed kijkt, ten alle tijden in staat bent een rood ledje te spotten ergens in de case.

[quote:3ce2e5b9a0="Jurjen Terpstra"]Wanneer je een Powermac G5 aanzet is het normaal dat de fans gedurende een korte periode hard gaan blazen.

Wat het nut hiervan is, is mij een raadsel.

Verder is het inderdaad (zoals ward al zij) het geval dat je als je goed kijkt, ten alle tijden in staat bent een rood ledje te spotten ergens in de case.[/quote:3ce2e5b9a0]

neem aan datze hard gaan blazen, omdat de temperatuursoftware nog niet draait en er geen risico gelopen mag worden…

[quote:af3de1e5bf="Delvoye"]Bij mij was dit omdat de kunststof kap niet op zijn plek zat...[/quote:af3de1e5bf]

Heb je dit gecontroleerd na aanschaf? Je hoort nl. bepaalde strips weg te halen, staat aan de binnenkant van de sidedoor uitgelegd

1 rood lampje is OK. Sinds enige tijd hebben (bij mijn weten) alle Macs een rood ledje op het moederbord zitten dat brandt als er stroom op staat. Is om te voorkomen dat je niet in de gaten hebt dat er nog stroom op staat en je kortsluiting met je vingers maakt enzo.

Nee, dit lampje herken ik, zit helemaal linksonder op het moederbord, en gaat pas branden zodra je de plastic kap weghaalt. Als je de plastic kap bekijkt, zitten er onderaan 3 uitsteeksels die in de case vallen. De rechtse van de 3 heeft een metalen strip die contact zou moeten maken met de case... is die toevallig weg ?