Apple geeft Hardware defecten toe - Voeding, harde Fan, Kernel panics

Vond dit in een van de discussies bij Apple.com:

> I finally (after nearly 3 months of complaining) have gotten results from Apple. We bought our DP867 2 days after they came out to replace an aging 9500 audio system and have had nothing but problems since day 1. Nonstop kernel panics, incompatibility with Pro-Tools Digi-001, disk corruption (have re installed the system 6 times so far) and of course the fan noise.
I must have called Apple tech support 15 times about this computer so far and just today have finally gotten results. They claim the kernel panics are due to a faulty processor module, and the audio card incompatibilities and fan noise are now resolved in new revisions of the mother board and power
supplies. So tonight I will be taking the machine back to the Apple store where they will determine whether to replace all the individual components or just replace the machine. In either case, if it fixes the problems I will be a happy camper. Keep on Apple tech support about these machines, they know they are faulty and are responsible to provide you with the product you paid for.

En dan vanmiddag nog zo'n 'junior salesmanager' op jeugdig enthousiaste manier roepen dat er niets mis is met de machines en dat 'ie nog nooit van problemen heeft gehoord…
(Terwijl mijn machine nu al 10 dagen weg is ter reperatie bij diezelfde dealer!)

Let dus in godsnaam op wat je koopt: let op dat je een 'nieuwe' revisie koopt en niet, zoals ik blijkbaar, een van de eerste modellen.

Mijn Dual 867 werkt al weken goed, en geen problemen met het geluid (ook al is ie wat luidruchtiger dan andere computers). Ik denk dat er ten eerste een verschil is tussen de moederboards. Veel Amerikanen hebben last en problemen met hun Dual apparaten. Bij de meeste van ons is dat niet zo.

Ten tweede: Er zullen nu waarschijnlijk ook in Nederland twee soort moederboarden in omloop zijn… De goede, en de slechte. Niet zo netjes van Apple, maar ik weet zeker dat ze het kunnnen oplossen.

Mijn eerste Mac, een Dual 867, werkt perfect. En dat ga ik niet eens op hout afkloppen. :smiley:

Mijn DP 1 GHz maakt ook iets meer geluid dan mijn voorgaande Macs, maar goed, ik zit daar ook niet echt mee.

Hij is in de 1,5 week dat ik 'm heb nog niet gecrashed. Alles gaat hier nog goed dus.

Adriaan

Tja, met de eerste versies van moederborden heeft Apple inderdaad wel 'eens' problemen. Mijn oude iMac (ik heb na een jaar een nieuwe gekregen van Apple) heeft 3 keer een nieuw moederbord gekregen en videokaarten, geluidskaart, enz. Dat was ook een eerste lichting....

Maar sinds mijn nieuwe (direct AppleCare afgesloten :slight_smile: ) heeft nog geen problemen gegeven, hij gaat inmiddels zo'n 2,5 jaar mee :slight_smile:  of was het korter… Ik weet het niet meer precies.