Apple gepasseerd door Xiaomi als een na grootste smartphone-verkoper

Xiaomi heeft Apple gepasseerd op de smartphonemarkt. Het Chinese bedrijf heeft volgens de cijfers van Canalys een groter marktaandeel.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Vorig jaar een Xiaomi Mi 10 Lite 5G gekocht.
Was ten tijde dat Hugo met z’n Corona app kwam.
Niet dat ik ‘m nodig had.
Je moet meegaan met de tijd.
€309 bij Bol.
Prima kwaliteit, degelijk.
Met 2 simkaarten altijd bereikbaar.
De verpakking evenaart die van Apple.
En zonder de ethische praatjes van die kwijlende engnek uit Cupertino.
Da’s ook wat ze noemen een Unique Selling Point.
Afluisteren is misschien een dingetje.
Tijdens het bellen vroeg iemand of ik er sambal bij wilde. :slight_smile:

Je houdt natuurlijk altijd mensen die uitsluitend voor goedkoop gaan en dan komt die rommel van Chinese fabrikanten al snel in beeld. Als de verpakking maar op die van Apple lijkt. 2 merken met elkaar vergelijken die 2 totaal verschillende systemen vertegenwoordigen slaat al nergens op. Dan ook nog de argumenten die kant nog wal raken.:frowning:

Op zich ben ik best geneigd om in je redenatie mee te gaan… echter je post leest lekker voor iemand die van Apple houdt, maar wat zeg je nu eigenlijk?

Ik ben al járen een groot fan van Apple computers, maar ik ben ook al járen geleden overgegaan op een Android (Samsung) smartphone, omdat die hetzelfde doet als wat ik van een smartphone verwacht. En inderdaad minder knaken kost. Ik zou de term “goedkoop” niet willen gebruiken. Het is misschien wel eenvoudiger om aan te tonen dat de iPhone (veel) te duur is ten opzichte van de rest, dan om bij de andere merken te stellen dat ze goedkoop zijn.

Het is natuurlijk niet waar dat je Xiamoi en Apple niet met elkaar zou mogen of kunnen vergelijken. De basistaken die mensen met zo’n device doen verschillen echt nauwelijks: appen, foto’s maken, instagrammen/facebooken, navigeren, mailen… dat soort dingen. Als je op het level komt van besturingssysteem of merk, dan zit je al snel in het domein van de ‘fanboy’ … (niet vervelend bedoeld, maar je snapt wel wat ik bedoel … denk ik).

Daarnaast is het natuurlijk wel weer erg gemakkelijk scoren, om zo’n merk als Xiaomi af te doen als Chinese rommel. Uiteindelijk -of je het nou leuk vindt of niet- bestaat vrijwel alle digitale apparatuur op component level -zoals jij het noemt- voor een aanzienlijk deel uit Chinese rommel, alleen merk je dat helemaal niet.

Als het écht rommel zou zijn, zou Xiamoi géén 2e plek op deze lijst veroveren.

In mijn ogen blijft Xiaomi Chinese rommel en die mening had ik al toen ik nog Android toestellen gebruikte. Daarnaast staan ze op nummer 4 als het gaat om vroegtijdig afsluiten van op de achtergrond draaiende apps, waardoor je geen berichtgeving meer krijgt bij binnenkomende berichten, daar deze pas binnenkomen als je de app opent. Dit valt dus onder de basistaken die meteen al niet goed functioneren omdat deze en vele andere Android fabrikanten zelf software toevoegen om zo snel mogelijk alles wat op de achtergrond draait af te sluiten om rede van batterij besparing. Als ik ooit nog een Android toestel zou kopen dan zou dat een Google toestel zijn want die voegen geen extra afsluit software toe. Mijn reactie is dus zeker niet uit Fanboy overwegingen, maar hoofdzakelijk vanwege de totaal idiote argumenten van diegene waar ik op reageer, die blijkbaar niet eens weet dat ook in de iPhone 2 simkaarten mogelijk is.
don’t kill my app is de lijst waarop je de fabrikanten van Android toestellen kunt terug vinden die fanatiek op achtergrond draaiende apps afsluiten. Helaas zijn de meeste gebruikers hiervan niet op de hoogte. Veel succes met Xiaomi dus.

Kijk, aan die reactie hebben we iets. Dat jij die mening al jaren hebt, maar het verder niet toelicht in je eerste post, roept natuurlijk reacties op.

Verder interessant. Maar nog steeds bijzonder dat als het werkelijk troep zou zijn, ze het toch tot de 2e plek schoppen. Uit jouw reactie maak ik op dat ze al jaren actief zijn. Dan moeten er toch al die jaren heel wat mensen zijn geweest die er toch wel positief over zijn geweest, anders waren ze al lang weg toch?

Als je op de lijst hebt gekeken dan zie je ook Samsung als nummer 1 staan. Die hoef ik dus ook nooit meer. Je hoort zelden of ooit mensen zeggen dat hun toestel een slechte keuze is geweest en het vervelende is dat het probleem met het versnelt afsluiten op de achtergrond er langzaam maar zeker in sluipt, dus niet vanaf dag 1. Gebruikers hebben het vaak zelf niet eens door. Als je als Xiaomi gebruiker met domme opmerkingen komt over Apple op een Apple website dan kan je ook domme opmerkingen terug verwachten. En die 2e plek? Het is goedkoop!