Apple heeft moeite: is de iPhone 14 Plus de nieuwe 13 mini?

De iPhone 14 Plus is nu net een week uit. Toch lijkt de telefoon nu al een blok aan het been te zijn voor Apple.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Is dat nu echt slecht nieuws ?
Of eerder goed nieuws ?

De verkoop van de Pro is belangrijker.
En zal, qua zakencijfer, de lage verkoop van de 14 compenseren.

Er is gewoon meer vraag naar de mini dan Apple wil, geen mini geen nieuwe iPhone (voor mij en andere die ik ken).
tel daarbij op dat het verschil tussen de 14 en de 13 en 12 wel heel summier is, en mensen wachten rustig af of de 15 of volgende se iets voor hen is.

@rw076 de reden dat er geen iPhone 14 mini is, is juist omdat de voorgaande mini’s voor geen meter verkochten. De wereld is blijkbaar groter dan ‘jij en anderen die je kent’

Voor mij geldt hetzelfde….geen nieuwe mini….geen nieuwe iPhone ……
Voorlopig gaat m’n iPhone 13mini nog wel even mee

Ik vind je reactie op zijn minst passief agressief. (Ik zou daar iets aan doen als ik jou was).
Om inhoudelijk op je te reageren; En toch zou je je daar toch nog eens in kunnen vergissen.
Er gaan steeds meer stemmen op van mensen die een mini hebben (of iemand kennen met een mini) die maar niet kunnen begrijpen dat deze in de cijfers van Apple zo slecht naar voren zouden komen.
Mini bezitters zijn over het algemeen zeer tevreden over het formaat en zo goed als 100% geeft aan bij een volgende aankoop weer een mini aan te schaffen.
Ook zijn er cijfers bekend waaruit blijkt dat Apple zelf het meest verdiend aan de toestellen boven de standaard iPhone en de verkleinde variant daarvan (mini).
En Apple er om die reden alles aan gelegen was (mede door te korten in onderdelen) om vol in te zetten op deze modellen. (want je kunt er bij een beperkt aantal maar beter meer dan minder op verdienen)
Maw, de standaard iPhone (en de mini) verkopen zo slecht nog helemaal niet, maar Apple vind het vooral fijn om meer dan minder te verdienen.
Daarnaast, richt Apple zich vooral op Azië en andere opkomende markten (waar ze schijnbaar bulken van het geld) en het is geen geheim dat dit vooral de jongere generaties zijn. Daarbij is de wens voor een groter toestel met de meest gave camera’s het grootst.
Het is dus zeker geen gek idee wat Apple doet, het is echter geen vriendelijk idee. Apple is groot geworden in het westen door gebruikers die nu in de 30 tot 50 leeftijd zitten, deze in de kou laten staan met hun voorkeuren is op zijn zachts gezegd onaardig.
Maar dus prima te verklaren vanuit een financieel oogpunt.

Ik denk ook dat het tijd is voor een betere mini en dat het gerucht (feit?) dat de 13 mini niet goed verkoopt (omdat 'ie te groot, te duur en te vol met wratten zit) niet meteen betekent dat een nieuwe versie die nog groter, duurder en ‘wrattiger’ is dan opeens beter verkoopt.
Hoewel ik in mijn omgeving ook mensen zie die het heel belangrijk vinden veel grote wratten ten toon te spreiden en zeer tevreden zijn met hun handtas/rugzak/hutkoffer om hun ‘mobiele’ telefoon mee te nemen zie ik ook mensen die terug verlangen naar de vorm van de iphone (niet schrikken) 4 in hun (broek)zak.
Ik begrijp ook dat er een markt is voor de grotere en wellicht betere modellen maar mijn idee is het niet.