apple help weet het niet

Ik wil graag foto's en filmpjes van mijn canon ixus 30 overzetten op mijn imac g4. software is up to date, Tiger 10.4.4, iphoto 4.0.3, QTime 7.04. echter foto;s gaan prima , iphoto herkend de camera en importeert de foto's maar de filmpjes die ik op de camera heb opgenomen importeert hij niet. ook niet in imovie! apple help gebeld, deze weten het ook niet en zeggen dat de canon ixus niet door apple word ondersteund en ik bij canon de vraag moet voorleggen. dat denk ik wel niet want die sturen mij terug naar apple. Het gekke is bij mijn zoon op de ibook (nieuw december 2005) doet ie het wel en importeert hij doodleuk automatisch de foto's én de filmpjes zonder probleem. dus conclusie apple ondersteunt wel de ixus natuurlijk. vraag is wat doe ik fout of beter wat mis ik op mijn imac ! zoals ik al zei sotware is up to date. ik zet al een paar jaar de foto's op de computer, wie weet er raad, apple in ieder geval niet! mijn zoon woont niet meer thuis , dus zijn ibook gebruiken is geen optie., het moet toch bij mij ook kunnen.

groet Ruudvan.

Misschien dat het aan de codecs ligt die niet op jouw machine en wel op die van je zoon staan? Als je de canon aangekoppeld hebt kun je dan via de finder de filmpjes bekijken?

De iPhoto versie is ook hetzelfde? Ik kan me niet voorstellen dat er op een iBook van december 2005 nog iPhoto 4 werd meegeleverd (eerder '05, net als de rest van het iLife gebeuren).

Helaas hebben we in het verleden moeten vaststellen dat de hulp van Apple zelf minimaal is. De Genius bar schijnt wel goed te werken maar die hebben we (nog) niet in Holland. Gelukkig zijn er in Holland wel goede Apple dealers. Zelf ben ik nogal weg van [url=http://www.macsupport.nl/home.php]MacSupport[/url] in Uitgeest...

Misschien kun je de camera als schijf mounten op je bureaublad met het schijfhulpprogramma en dan de filmpjes er af halen.

Hallo daar!, mijn vader heeft precies hetezelfde probleem met zijn camera en dat los ik op met fotolader. geen idee hoe het op mijn mac gekomen is maar het werkt wel. Hij heeft een wat oudere G4 dual :barbu: en inmiddels wel ilife '05. Dus Fotolader! succes Roos

Het antwoord is simpel. iPhoto versie 4 kon nog geen filmpjes van camera's halen. Op de nieuwe iBook staat natuurlijk iPhoto '05, waarbij het wel kan.