We hebben thuis een gezamelijk familie account met ieder zijn eigen email adres. Nou zou ik mijn account graag hiervan los willen koppelen, weet iemand of dat kan en zo ja, hoe moet dat?
Erik
We hebben thuis een gezamelijk familie account met ieder zijn eigen email adres. Nou zou ik mijn account graag hiervan los willen koppelen, weet iemand of dat kan en zo ja, hoe moet dat?
Erik
Via deze pagina kun je inloggen en de instellingen van je Apple ID bekijken. Ook kan je hier je Apple ID aan een andere email adres toewijzen. Oftewel, je Apple ID wordt dan een ander email adres. Veel meer dan dit kun je niet doen qua Apple ID vs Email adressen.
Succes!
Volgens mij is dit niet wat je bedoelt. Via appleid.apple.com kun je inderdaad het e-mailadres van je Apple ID aanpassen, maar volgens mij is je vraag hoe je een e-mailadres onttrekt uit een account met meerdere adressen, vermoedelijk om er een eigen Apple ID van te maken, toch?
Ja dit is naar mijn weten niet mogelijk, het gaat dan om mensen die vaak al wat langer lid zijn dat het AppleID -/iCloud gebeuren - dit stampt denk ik uit de Dot Mac Familie of Mobile Me familie-pakket tijd.
Vroeger moest je voor die diensten betalen 80,- (single) en 129,- voor een familie-pakket van max. 5 personen.
Waarschijnlijk zal je Apple moeten bellen hiervoor.
Graag wat meer details over de huidige situatie en wat je wil.
Bedankt voor jullie reacties.
De situatie zoals je beschrijft McMeller klopt. Het account stamt uit de tijd van de .mac adressen en we hadden een familie account met 5 gebruikers. Ik ben erg blij met mijn email adres (mijn naam) en wil deze graag behouden en deze loskoppelen van het gezamenlijke gebeuren, voornamelijk vanwege privacy.
Is dit mogelijk naar jullie weten?
Ik geloof dat ik het antwoord gevonden heb, zie hieronder. Bedankt.
https://discussions.apple.com/message/16489852#16489852
Roger Wilmut1 London, UK
Re: MobileMe family force upgrade to iCloud
Oct 22, 2011 3:06 PM (in response to forand)
With a Family Pack, the master account holder and the sub-account holders can each migrate to an individual iCloud account by going to http://me.com/move and entering their email address and password (not www.icloud.com).
The order they do this in is immaterial; if the master account moves first it can no longer administrate the sub-accounts. If a sub-account moves first the master account cannot create a new sub-account to replace it.
Once migrated each account becomes a full iCloud account entirely separate from the others. The master account holder will get the 20GB storage upgrade free until June 30th 2012; the sub account holders will not, and will have only the basic 5GB.