Apple introduceert MagSafe Battery Pack: alles wat je moet weten

Apple heeft gisteravond de MagSafe Battery Pack toegevoegd in zijn webshop, maar wat is dit voor accessoire? Je leest er hier alles over!

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Als je als fabrikant beseft dat dit soort noodgrepen nodig zijn, dan wordt het ook tijd dat je de telefoon weer ietsjes dikker maakt zodat er een wat grotere batterij in past.

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in, het moet allemaal zo compact mogelijk en dan moet je ineens met een pukkel op je iphone gaan lopen.
In elk geval niet voor mij bestemd.

1 like

Alles wat je moet weten dat dit niche product veel te duur is.
Een beetje te duur! Nee, veel te duur.

1 like

Zeker niet aan mij besteed, dit soort accessoires, zowel de batterij als die pasjeshoes. Je mismaakt je hele toestel er mee. Ik heb nog een fietsbatterij van 3,5 kg, zou die er ook achterop passen?

1 like

“ Wel is te zien dat er een 11.13Wh batterij in de accessoire zit. Dat is in theorie voldoende om de iPhone 12 mini (8.57Wh), iPhone 12 (10.78Wh) en iPhone 12 Pro (10.78Wh) volledig op te laden…”

Nee. Wel eens van verliezen gehoord? Het vermogen van de batterij in dit merkwaardige accessoire wordt omgezet in elektromagnetisme en via een spoel overgebracht naar de iPhone en aldaar weer omgezet een elektrisch vermogen en via het laadcircuit van de iPhone diens batterij in gepompt. Ik schat door al die omzettingen een rendement van max. 70%. Dus vergeet het maar dat je daar een iPhone 12 volledig mee kunt opladen.

1 like

Klopt helemaal wat je zegt! Dat is dan ook precies wat ik een alinea later uitleg :see_no_evil:

Dan ben je toch wat naïef.
Als namelijk 1 ding is waar onze grote visionair👨‍💼 bedreven in is, is dat het niet (danwel uitgesmeerd over een eindeloze tijdsperiode) beschikbaar stellen van betere technologieën.
Om daarmee een eindeloze berg aan kapitaal aan strikt nutteloze accessoires en dongles binnen te harken.

Het hele MagSafe gebeuren is een voorbeeld van miserabele technologie (5W wireless in 2022) Amman gebracht door briljante marketing (net als Siri dus, maar je snapt wat ik bedoel)