Apple Ipod Nano: Mp3/Mp4

Misschien een domme vraag maar is een Ipod nano een mp3 of een mp4? zo ja heeft er iemand dan misschien een site waar dat op staat (het liefst de offisiêle apple site) want ik kon het niet vinden. :D

[url=http://www.apple.com/nl/ipodnano/specs.html]Hier misschien?[/url]

En dan onder het kopje audio, de 3e.
Met gewoon Googlen had je het zelf ook gevonden.

BTW: MP4 is een videoformaat

MP4 in de zin van AAC, ja. In de zin van video [url=http://www.apple.com/nl/ipodnano/specs.html]duidelijk niet[/url].

(onderaan, in de tabel bij ‘video’).

[quote:ef511d18be=“Yurgen”][BTW: MP4 is een videoformaat[/quote:ef511d18be]
Niet helemaal, het is MPEG-4 en daar valt AAC (dus muziek) ook onder :slight_smile:

ik heb gezocht maar ik kon alleen maar engelse sites vinden.

Engelse sites? Hoe moeilijk is het om op www.apple.NL te komen? :P

waarvoor moet je dat weten? Het is overigens niet dat als het het ene is, dat hij het andere niet is. Het is alleszins ook een mp3-speler

maar ik kon het niet op apple.nl vinden. en ik vroeg het me gewoon af of het een mp3 of een mp4 was.

Wel, om je vraag te beantwoorden: een iPod nano is geen mp3 en ook geen mp4.

Met een iPod nano zijn wel mp3 en m4a (AAC) bestanden af te spelen… maar ook Audible, Apple Lossless, AIFF en WAV. Video bestanden zijn er niet mee af te spelen.

een mp3, een mp4 speelt ook nog eens videos af, en een nano kan geen videos afspelen. :D

Geen van beide, mp3 en mp4 zijn bestandsformaten, en een iPod is een [i:a3840d7c95]speler[/i:a3840d7c95].

Is dit zo'n hatelijke multiple choice vraag met giscorrectie én meerdere antwoordmogelijkheden correct? :lol:

Ik vraag het nogmaals, waarom stelt de opener van dit topic deze vraag; wat wil hij feitelijk weten?

Inderdaad, en ik ben wordt ook gek (Nietzman blijkbaar ook) van mensen die even hun "mp3" pakken. Een mp3 kan je tenslotte niet aanraken.

tja, dat blijkt deel uit te maken van de nieuwe jongerencultuur hé. Zo hoorde ik onlangs iemand op de bus zeggen: "ik heb nen mp3 gekrege!" Er zijn overigens blijkbaar 2 soorten mp3-spelers: ofwel het je een ipod, ofwel 'nen mp3'

mja
meer dan mja heb ik daar niet op te zeggen :?

nen? Dat zeggen ze in Nederland niet hoor :| Maar wel "mp3". Netzoals ik met een Apple shirt liep en er iemand zei "heb jij een iPod shirt?" :|

maarja, we zijn niet allemaal zo (de jongeren)

[quote:afee8a1dba="Bor"]nen? Dat zeggen ze in Nederland niet hoor :| Maar wel "mp3". Netzoals ik met een Apple shirt liep en er iemand zei "heb jij een iPod shirt?" :|

maarja, we zijn niet allemaal zo (de jongeren)[/quote:afee8a1dba]

en waarom heb je een apple shirt? :?