Apple loops wel op schijf maar niet in Garageband

Hallo,

Ik heb alle jampacks van apple geïnstalleerd, en nu doet zich het verschijnsel voor dat sommige van de loops niet (meer) in de loopbrowser zijn terug te vinden.
Terwijl ik ze eerder wel heb gebruikt. Als ik de song met die loops in Garageband open, dan klinken ze wel, maar als ik een nieuwe song met die loops wil maken dan kan ik ze niet vinden.
In Logic 7, dat ik ook gebruik, zijn ze weer wel te zien.

Ik heb al mijn loops (5000+) op een speciale harde schijf staan en ze opnieuw geïndexeerd in Garageband. Wat me bij bestudering van de ontbrekende loops opviel, was dat de datum die bij die loops stond een datum was die anders was dan die van alle andere (jampack) loops.
Dus alles opnieuw geinstalleerd, met hetzelfde resultaat: niet alle loops die op de schijf staan worden door Garageband herkent, terwijl logic ze wel ziet (en GB ze 3 weken geleden ook nog zag).

Een kwestie van verkeerde aardstralen of maanstand?

Dank voor tips,

Marc.

Kan het zijn dat in de voorkeuren van Garageband de optie "Filter voor relevante zoekresultaten" aangevinkt is? Hiermee beperk je de zichtbare loops namelijk tot alle loops die binnen 2 halve tonen van de hoofdtoon af zitten. Met andere woorden: als je nummer in de C-sleutel staat, dan zie alleen de loops in de toon B, C en D.

Dat is de Garageband manier om alleen loops te tonen die lekker zullen klinken met andere loops uit dezelfde toonsoort…

groeten,

Michel

[quote:c29e686a12]Kan het zijn dat in de voorkeuren van Garageband de optie "Filter voor relevante zoekresultaten" aangevinkt is?[/quote:c29e686a12] En dat was het inderdaad!!

Dank,

Marc.