Apple / Mac Support voor HP ZR2440w IPS Monitor?

Hallo,

Ik heb een nieuwe monitor gekocht om aan mijn Macbook Air 11 inch te koppelen. Omdat het Apple scherm te groot is (27") en ook veel te duur, heb ik gekozen voor een goed alternatief: De HP ZR2440w monitor, ook gebaseerd op IPS technologie.

Nu vind ik dat de kleuren op het scherm behoorlijk afwijken van de kleuren op mijn Macbook Air 11". Die op mijn monitor zijn veel feller van kleur. Met de aangepaste 'harde' RGB instellingen op de monitor zelf kom je al een heel eind, maar toch zijn de kleuren behoorlijk anders.

Nu heb ik gekeken naar mogelijk drivers op de HP Site: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=5163692&prodSeriesId=5163690&prodTypeId=382087&taskId=135&swLang=7

Echter, ik zie dat ze alleen voor Windows en niet voor de Mac.

Heeft iemand tips om de kleurstellingen op de externe monitor beter te krijgen?

Welkom in de wondere wereld van colormanagement. De sleutel ligt in het kalibreren van het scherm. Dat kan met de ingebouwde tool van Apple (bij je beeldscherm voorkeuren), wat voor niet kritische toepassingen voldoende is, maar het beste werkt dat met speciale hardware.

Hoi, Bedankt voor je snelle reactie!

Ik zal dat eens proberen... Dus extra drivers installeren heeft dus weinig zin?

En het probleem is dus bekend begrijp ik (is mijn eerste externe monitor namelijk) ?

Ik had voor deze monitor gekozen omdat ik er vanuit ging dat deze toch wel kwalitatief hoogwaardig is... (en misschien is die dat ook wel, maar viel me wel meteen op dat de kleuren echt anders zijn...)

Groet

Joost
--

dat de kleuren anders zijn wil niet zeggen dat het kleurmanagement of scherm slecht is.

Hardwarematig kalibreren zal je al een heel eind verder brengen.