Apple Mail - kan niet zenden.

Hoi,

Een kennis van mij heeft net een nieuwe G4 aangeschaft. Apple Mail werkte eerst prima onder 10.1.5., maar na het upgraden naar 10.2. kan ze wel mail ontvangen maar niet versturen.

iemand enig idee hoe dit kan, en hoe zij het euvel weer kan herstellen?

bedank alvast

Ik denk dat de fout zit bij "server uitgaande post"

Ga naar Mail > Voorkeuren>acounts>wijzig>
onderaan staat de knop "opties" bij server uitgaande post.
Kies optie en vul de juiste gegevens in:

server: smtp.jouwprovider.nl (of iets wat daar op lijkt)
poort staat bij mij op 25
ssl staat bij mij NIET aangevinkt
en identiteitscontrole staat op GEEN

Nu kan het zo zijn dat je bij jouw provider WEL een wachtwoord moet hebben om mail te verzenden. Kies dan Wachtwoord i.p.v GEEN en vul userID en wachtwoord in.

Ik hoop dat het zo lukt (bij zonnet werkt het zo in ieder geval).

dank voor de tip!

Heb hetzelfde soort probleem gehad. Heel irritant. Maar het is nu  opgelost. Hoe? Klik deze link voor de post die ik plaatste toen ik niet wist wat ik moest doen.

http://www.macosx.nl/cgi-bin…;t=1173

Succes!

Heb hetzelfde probleem, dus wel ontvangen en niet zenden en de tips van jou, appie3600 doorgevoerd. Als ik mijn gebruikersnaam echter invul bij opties, dan komt deze bij de accountnaam achter smtp.planet.nl te staan, wat niet de bedoeling is. Hoe kan dit?

volgens mij moet je bij planet als uitgaande mail server niet smtp.planet.nl gebruiken maar mail.planet.nl

bij mij werkt dat al tijden probleemloos

:oops:, dat bedoelde ik mail.planet.nl i.p.v. smtp.planet.nl Ik weet het. 't probleem is inmiddels opgelost trouwens.

Waar ik nog wel mee zit is de vraag waar ik kan instellen wat mijn standaard gebruikte emailprogramma is.
Wat je in OS9 via regelpanelen en internetinstellingen kon doen.

Als ik nu “mail” aanklik in IE dan krijg ik Outlook (wat ik toen ik nog niet kon verzenden als noodoplossing gebruikte) en niet Mail van OS 10.2

Standaard e-mailprogramma instellen doe je in ~/Systeemvoorkeuren/Internet/ tab E-mail / rolmenu Mail of Outlook Express of Selecteer ... vanwaar je naar het gezocht e-mailprogramma kan navigeren.

Ah OK, natuurlijk. Dat lijkt nog het meest op regelpanelen. Wat te voorbarig deze vraag :oops: Nog even en 9 is echt verleden tijd. Bedankt :wink: