Apple mail met aksenten zorgt voor Chinese tekens in XP

Ik hoop dat deze vraag nog nooit werd gesteld, althans ik kon niks vinden in het archief... :mrgreen:

Als ik via Apple mail een e-mail stuur naar iemand met een Windows XP computer, dan worden alle aksenten zoals éèàù enz… vertaald in chinese tekens (kan ook japans zijn :stuck_out_tongue: )

Ligt dat dan aan de eigen instellingen van de PC van de gebruiker, of moet ik iets anders instellen ?
Ik heb er in ieder geval nog nooit iets van gehoord…

Dat komt omdat je geen windows-compatibele bijlagen verstuurt ;) Daardoor worden de a[b:223648b6fa]cc[/b:223648b6fa]enten niet goed weergegeven.

Ga naar het menu Wijzig->bijlagen, en je kunt de instelling aanpassen.

Mvg,
Joram

hoe moet je dat instellen dan?

Even lezen formulefan ;)

[quote:d949b19778]Ga naar het menu Wijzig->bijlagen, en je kunt de instelling aanpassen.[/quote:d949b19778]

wt moet je daar dan veranderen?? :evil:

[quote:ef49c78d4c="joram"]Dat komt omdat je geen windows-compatibele bijlagen verstuurt ;) Daardoor worden de a[b:ef49c78d4c]cc[/b:ef49c78d4c]enten niet goed weergegeven.

Ga naar het menu Wijzig->bijlagen, en je kunt de instelling aanpassen.

Mvg,
Joram[/quote:ef49c78d4c]

Dat is wat anders. Windows compatible bijlagen zijn iets anders, op de Mac wordt er nog een 2e bestandje toegevoegd met dezelfde naam, en daarin een voorvertoning van de bijlage. Windows kan dit 2e bestandje niet openen.

In dit geval worden er geen bijlagen meegestuurd (toch?), en dus lijkt het mij waarschijnlijk dat het de tekenset op de Windows computer ligt.

Bedankt Joran !

[quote:4763525521]Ga naar het menu Wijzig->bijlagen, en je kunt de instelling aanpassen. [/quote:4763525521]

Dat is toch blijkbaar de oplossing want mijn Window “correspondent” meldt nu dat alles perfect leesbaar is ! Alle accenten komen mooi leesbaar op zijn XP scherm…

Thanks.

En dus mag ik concluderen dat ik er eigenlijk helemaal niets vanaf weet :? Weer wat geleerd vandaag. :P

Jij bent ook bedankt voor je input tijn22 8)

Ik vind ook dat de tekst die apple hier zet “bijlagen compatibel” zeer verwarrend is. Zou eigenlijk standaard op compatibel moeten staan (vind ik).

Groeten
MDF