Apple Mail probleem - Mail voorkeuren start niet meer

Na het installeren van SpamCop van de MacFan CD stuit ik op het volgende probleem, in Apple Mail kan ik mijn voorkeuren niet meer openen. Ik heb al van alles geprobeerd zoals voorkeuren weggegooid en opnieuw geinstalleerd via Pacifist. Ik heb geen zin om MacOs 10.2 helemaal opnieuw te installeren dus als iemand een oplossing heeft graag. Ik draai MacOs 10.2.1 op een iMac G4 17" waarbij dus geen complete versie van Jaguar is bijgeleverd maar een update.

Als je de update nogmaals draait, krijg je in plaats van installeren, 'werk bij'. Misschien dat daarna je voorkeuren weer terugkomen.... Ik heb ook eens iets gehad met mijn printerinstellingen. Toen ik daarna het installatieprogramma nogmaals draaide, werkte hij de boel bij en was alles weer zoals het was.... :) Succes!

Dit werkt helaas niet omdat ik al geupdate naar 10.2.1. De installatieprocedure geeft dan aan dat er al een nieuwere systeemsoftware is geinstalleerd. Maar toch bedankt voor de tip. ;)

[quote:post_uid0="JeePee"]Als je de update nogmaals draait, krijg je in plaats van installeren, 'werk bij'.[/quote:post_uid0] Ik denk dat JeePee de standalone 10.2.1 installer bedoelt. Kun je ook gewoon downloaden bij Apple. [url=http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/]http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/[/url]

En heb je wel die SpamCop incl. prefs verwijderd?

Vergeet ik nog: Wel even in schijfbeheer de permissies repareren na het draaien van de update.

Ik zal inderdaad even de standalone update downloaden. Ik krijg trouwens in mijn console.log de volgende melding op het moment dat ik probeer Mail voorkeuren te starten.

2002-11-01 21:07:15.413 Mail[420] *** -[NSCFArray objectAtIndex:]: index (0) beyond bounds (0)

Misschien kan iemand hier wat mee. :frowning:

Na vele mailtjes met SpamCop en Leon van MacFreak heb ik het probleem eindelijk opgelost. Het laatste mailtje van SpamCop bracht de oplossing, die is als volgt:

[b:post_uid14]Voor alle duidelijkheid installeer dus NIET SpamCop versie 1.2.0. van de MacFan CD. [/b:post_uid14]

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben, ik heb het bestandje dat het probleem oplost dus mail me ff dan stuur ik het op.

Who directed you to the 1.2.0 version? No site should be listing that,
as it does have problems that might be encountered if the install
messes up.

Only one file is touch in that version, but it does sound like the
install went bad for some reason. What you need to do is go into
/Applications and control-click on Mail and select "Show Package
Contents" from the popup. Then navigate down into Contents/Resources
and drag this original file into that folder:

If it complains about replacing an existing file, you probably don't
want to. My guess is that this file was deleted during the install for
some reason. That should clean up Mail completely. Now if you're
feeling bold, you can go out and get the 1.2.1 version of the SpamCop
bundle and install that, which will undoubtedly go better than this has.

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: