Apple Mail probleem

Luitjes,

Ik ben net nieuw hier, maar ik zit met een probleem. Ik heb een email adres: info@avot.nl En daarbij horen pop3 en smtp servers (mail.avot.nl) Nou is de SMTP beveiligd ofzo, naja je moet de login (user en pass) van de pop3 account ook doorgeven via SMTP. Nougoed ik heb getest op windows bak in Outlook Express en daar hoef je alleen Ferificatie optie aan te vinken. Nou weet ik dus niet hoe het op de mac moet. Ik heb bij mailserver instellingen gekeken, daar kon je identiteits controle aanzetten en dan wachtwoord kiezen ofzo. Dan vul ik dus me user en pass in van me pop3. Zegt ie dat het wachtwoord niet klopt, terwijl ik het echt goed getypt heb :? Zet ik het uit, dan werkt het versturen wel, maar 1 keer, dan geeft ie aan dat ie via poort 25 niks kan versturen.

Wie o wie kan me helpen.

Er staat Mac OSX Tiger op overigens.

start je Mail voor het eerst op, of ben je aan het regelen via voorkeuren?

Via voorkeuren. Ik ben zelf niet zo'n Mac Freak, heb er wel een, maar snap er niet zoveel van :oops: Maaruh dit is voor mijn vader ze Powerbook. Is ook voor ze werk, dus best wel belangrijk. Maargoed het is niet alleen dat het niet werkt op Powerbook G4 met Tiger, werkt ook niet op G5 met Panther.

XS4all heeft een uitstekende handleiding. Misschien dat je er via deze weg uitkomt?

http://www.xs4all.nl/helpdesk/software/email/macosx/mail/v20/handmatig.html