Apple Maps en iCloud

Ik moest maandag naar mijn nieuwe tandarts. Gewoonlijk klik je dan in Contacten op de iPad op het volledige adres van die contactpersoon (tandarts), maar de Kaarten App van Apple zei dat mijn tandarts haar adres niet gevonden kon worden (niet bestond). Het door Apple's Cook aanbevolen "Waze" kon dat wel, maar daar moet je dan handmatig het adres invoeren. (kopiëren uit Contacten, plakken in Notities, kijken of er iets uit moet -een komma, of Nederland- dan weer kopiëren, Waze starten en Plakken.) Ik was maar op de bonnefooi gefietst en toen ik in de buurt moest zijn deed ik Mobiele Data aan en Waze. Daar klikte ik op het icoon, waar ik toen stond, en toen zag ik waar ik heen moest. Waze is niet Hybrid, wel Nederlandstalig, maar de stem is gewoon Engels. Ik hoorde haar stem gewoon hierna rechts en daar weer links zeggen terwijl ik doorfietste naar mijn nieuwe tandarts. En ik kwam op tijd aan. Volgens de Apple Kaarten App woon ik rechts van me tussen de toppen van de bomen.

Vandaag dacht ik "zou die functionaliteit in iCloud nog bestaan? En zou Apple daar ook een eigen Kaarten dienst voor gebruiken?", nou, nee hoor het is gewoon Google Maps (met Streetview). Ik dacht dat ga ik OnemoreThing even melden". Hierbij.

En ik bedoel dus de Contacten in iCloud, waar je gewoon ook op het volledige adres kunt klikken en naar Google Maps ging en dus gaat.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]