Apple milieuvriendelijk

Ik heb laatst een energiekostenmeter gekocht omdat ik benieuwd was naar het werkelijke elektriciteitsverbruik van sommige apparaten. Nu blijkt dat mijn tv op kop gaat met als 'ie zo uit als maar kan (= nog steeds standby) maarliefst 16 watt verbruikt ! Een eenvoudig HP-printer/scannertje heeft ook als ie uit staat nog steeds 9 watt nodig. Het leuke nieuws: de iMac Flat 15' heeft als ie uitstaat [b:b3bfca61e1]1.3 W[/b:b3bfca61e1] nodig. Apples houden van milieu. :) Ook leuk om te weten: als de iMac slaapt heeft ie 3 W nodig. Da's een behoorlijk verschil met de tv. Ik ben ook erg benieuwd naar het verbruik van mijn adsl NT en router. Die staan namelijk altijd aan.[/b]

crt er lcd maakt het verschil

Geinig!

Waar krijg je zo’n meter en wat kost zoiets?

Mijn printer heeft geen crt en geen lcd/tft, dus daar kan het verschil nauwelijks in zitten lijkt me :) . Ik heb m van een postorderbedrijf in duitsland. Jawel...

[quote:43b2d471b2="Aqua1"]Mijn printer heeft geen crt en geen lcd/tft, dus daar kan het verschil nauwelijks in zitten lijkt me :) . Ik heb m van een postorderbedrijf in duitsland. Jawel...[/quote:43b2d471b2] Conrad Electronic?

Du sagest's.

Over milieuvriendelijk gesproken. Ik ken maar weinig mensen die hun oude mac bij het grof vuil zetten, terwijl de vuilnisbelt gestaag groeit met al die dosdozen....