Apple Numeriek Toetsenbord bedraad uit de verkoop?

OMT’ers,

Wou vandaag even een numeriek toetsenbord bestellen (bedraad) voor mijn iMac gezien het feit dat mijn draadloze meegeleverde toetsenbord steeds geen verbinding heeft en ‘blijft’ hangen wanneer mijn IMac uit sluimer komt en hier nergens een oplossing voor te vinden is, ook niet vanuit Apple.

Wat blijkt, niet meer te koop…
Niet bij Apple, niet bij Coolblue etc (online)

Kan iemand dit bevestigen of komen ze op termijn wel weer op voorraad?

De Magic Keyboards hebben een Lightning poort en kun je op die manier bedraad aansluiten als je dat wil, bluetooth uit. Kabel zit erbij :wink: . Dat oude model komt niet meer terug.

Dat is van 49,- naar 120,-.
Fijne upgrade, als je gewoon een toetsenbord met een draadje wilt.

Apple heeft ze overal teruggevraagd zodat men het Magic geval konden verkopen.

Deed het bedrijf vroeger ook met computers. Wanneer het nieuwe model uitkwam moesten winkels alle dozen van de vorige generatie terugsturen naar Apple. Tegenwoordig gaan die met korting weg of blijven ze in de verkoop naast de nieuwe generatie, dat is ook een dingetje van Apple geworden.

Marktplaats zal de enige optie zijn maar goed. Dan kom je al snel tussen de beroepswerkelozen die geld ruiken en denken dat zo’n toetsenbord ineens tweedehands 100,- waard is omdat het nergens meer te verkrijgen is.

Succes

Zolang die het nog niet weten gewoon voor €30.

€149 zelfs 8-O

Jammer inderdaad. Ik vind het fijne toetsenborden.

Oh ja, die 119 is zonder numeriek gedeelte. Hell.

Ik zat ermee in m’n achterhoofd om misschien zo’n nieuw model te kopen als dat lekkerder typt dan het oude, maar het lijkt me sterk dat dat €149 beter zal zijn …

Reactie van Coolblue:

[quote]
Dit kan inhouden dat er een vervanger aankomt.
[/quote]Ja, of niet natuurlijk.

In December komt ook de space grey versie uit bij de iMac Pro.
Dan voeren ze 3 varianten, 2 met numeriek + 1 zonder.
Wellicht is dit de reden voor het schrappen van de bedrade versie :frowning:

Zojuist €149,- euro over de schutting gegooid voor een nieuw toetsenbord…

Er zijn alternatieven die minder kosten, dat wist je hopelijk toch wel? :slight_smile:

Voor 3,95 koop je al een toetsenbord bij Bol.com ja. :wink:

Maar dat is geen Apple keyboard.

Daar zit ook nog vanalles tussenin …

inderdaad duur dingetje, let ook op de spec’s: Mac met Bluetooth en macOS 10.12.4 of hoger…
jammer voor de gebruikers van de wat oudere Mac’s met lager Mac OS X, maar ja er is inderdaad nog marktplaats, en misschien komt logitech met een variant voor Mac USB met nummeriek (geschikt voor Mac OS X vanaf 10.6, zoals er toen ooit was: https://tweakers.net/pricewatch/229683/logitech-dinovo-keyboard-mac-edition.html

Bedraad werkt ie zelfs op hardware met USB 1.1 uit de vorige eeuw :slight_smile: . Dat is geen grap.

zie ook http://aartjan.nl/blog/draadloos-toetsenbord/

Ze zijn echt nog wel leverbaar; alleen niet via Apple

Dan krijg je de Amerikaanse versie…

In Nederland zijn ze ook nog wel te koop. Ik zie ze nog bij de Mediamarkt liggen. Gewoon de oude prijs € 59,95.