Apple online: ik heb geen iDisk/mail/homepage/update meer

Ik kan al de hele dag geen e-mail berichten meer ontvangen, afbeeldingen die ik op macosx.nl heb geplaatst (avatar bijvoorbeeld) zijn niet zichtbaar en mijn homepage is niet meer bereikbaar. Nou heb ik gisteren de update naar 10.3.3 gedaan en ook nog eens zo'n 80 mailtjes gehad (lees elders), maar of het daaraan ligt? Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik het oplos?

Ik kan ook al niet naar www.apple.com/nl en ik kan geen ichat meer downloaden (beta versie verlopen). Ligt het aan Apple of aan mij?

Hellup!

Ik ben bang dat het probleem bij jou ligt. Ik kan wel de nieuwe ichat downloaden en binnen bij apple.nl. Misschien je .mac account opnieuw bevestigen?

Misschien, maar waarom kom ik dan niet bij www.apple.com/nl?

Ik weet niet of je er nu nog steeds last van hebt, maar Apple.com doet het prima en Apple.nl ook.

Kom je helemaal niet op die sites (met foutmelding), of worden er wel stukjes van die sites ingeladen?

Nee, de sites zijn onbereikbaar. Ik snap er geen hout van. Verschillende browsers geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. De enige Apple-pagina die ik wel kan bereiken is www.mac.com, ik kan dus wel online mijn mail bekijken. Kan iemand even kijken of mijn homepage bereikbaar is?

Maar het is wel vreemd. Andere sites heb ik geen problemen mee, ander e-mail adressen ook niet. Het zijn echt alleen de online diensten van apple die het vertikken. Lijkt wel alsof ze me geblokkeerd hebben of zo.

Mijn computer opnieuw opgestart, helpt niet, nada.

Nou nog mooier. Wil ik even kijken of ik een update gemist heb (securitiy update of zo, misschien dat het daaraan ligt) krijg ik in de software update de melding dat 'software update geen verbinding tot stand kan brengen met de update server'.

Heb 'ns de disk permissions hersteld (had ik moeten doen vóór het updaten naar 10.3.3, weet ik) maar ook dat maakt geen verschil. Apple wil me niet meer kennen, terwijl ik toch zo'n trouwe klant ben. Hoe kan het nou dat ik de enige ben met dit probleem en dat ik dit alleen tegenkom bij de Apple-sites?

Check even bij je provider of er geen DNS problemen zijn.

Wat is DNS? En hoe verklaart dat [b:f6cabf2891]alleen[/b:f6cabf2891] de apple-diensten niet bereikbaar zijn?

check deze thread [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=12655&highlight=quicknet[/url]

DNS server vertaalt de Internetadressen die jij intypt naar de IP-adressen waar contact mee gemaakt moet worden.

Goed, ik ga ze bellen. Maar zijn er nog andere Wanadoo gebruikers met dit probleem?

[quote:c679832dca="Herman"]DNS server vertaalt de Internetadressen die jij intypt naar de IP-adressen waar contact mee gemaakt moet worden.[/quote:c679832dca] Maar hoe zit dat dan met software-update? Werkt bij mij ook niet. Ik neem aan dat software-update met IP-adressen communiceert, niet met internetadressen.

Het is wel raar, maar ook wel weer niet.

alles dat eindigt op apple.com of alles wat daar naar doorverwijst (software updates etc, iDisk etc etc) werkt niet. Dat zijn allemaal servers in het domein van apple.com hoewel je dat soms aan de naam niet ziet, maar nadat er vertaald is naar IP adressen (via DNS) komt alles toch in het domein van Apple uit.

Dan heb je dus:

• iets in je eigen DNS entries op je computer staan dat fout is
  • iets in je firewall staan dat dit blokkeert
  • iets in je router staan dat dit blokkeert

of

• je provider heeft 1 van bovenstaande zaken verprutst.

(Ik neem aan dat je router resetten en rebooten al gedaan hebt.)

Tot zo'n 15 minuten terug kon ik met iSync ook geen verbinding krijgen met de .Mac-server. Nu dus weer wel.

Ik heb ook Wanadoo overigens… :smiley:

Maar ik kan niet in de Applestore komen… en Mailamac wil ook niet… :frowning:

[quote:a342842efd="colpolyp"](Ik neem aan dat je router resetten en rebooten al gedaan hebt.)[/quote:a342842efd] Nee, nog niet. Net effe gedaan, en ik kreeg de hele trits mail van afgelopen twee dagen binnen. Dus misschien is er toch iets mis met de router. Of ze zijn bij wanadoo achter de schermen ergens mee bezig (naar aanleiding van mijn mailtje?)

Maar nu zijn [b:a342842efd]alle[/b:a342842efd] apple-sites onbereikbaar geworden. Ook www.mac.com, die ik tot nu toe wel kon inzien. Er is toch iets grondig mis.

Ik heb nog geen antwoord op deze vraag: Is mijn homepage bereikbaar? Of kan alleen ikzelf er niet bij? En ben ik de enige die mijn avatar niet ziet?

Ik zie je avatar ook niet... :? Sterker nog deze pagina doet er een eeuwigheid over om te laden, komt vast door je avatar... :(

Verder kan ik sommige pagina’s van Apple wel zien en andere weer niet… en zoals al eerder gezegd, ik heb ook Wanadoo… (Cable van Casema) :roll:

Hij blijft inderdaad bij jouw avatar hangen: http://idisk.mac.com/hendrikus/public/avatar.gif… :roll: en www.mac.com kom ik ook niet in en iSync meld me nu weer dat .Mac momenteel niet beschibaar is… M’n homepage doet het overigens wel… :smiley:

Kan een niet Wanadoo-gebruiker ook even mijn avatar (of andere afbeeldingen: een na laatste bericht [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=5028&start=75]hier[/url]) en mijn homepage checken?

Mijn mail werkt trouwens ineens normaal (na het resetten van de router). En sinds een uur ligt MSN eruit.
Vreemd, vreemd, vreemd.

Ik zie wel je avatar, maar wat is de url van je homepage?

Als je na een reboot opeens mail binnenkrijgt, lijkt het me toch een probleempje op je computer, netwerk, router, etc.

En Colpolyp, kun jij wel op http://www.mac.com komen? Elstar en ik niet... :?