Apple OS9 en NT server4

Ik weet het, je moet een PC niet aan een Mac willen knopen. Maar het volgende is een probleem: Apple OS 9.1, G4. PC met windows NT4server, service pack 6. Wanneer ik een bestand van meer dan 5 mb stuur van Mac naar PC, reboot de PC automatisch. Blauw scherm, toeters en bellen.

Kan iemand hier een oplossing voor bieden. Het is mogelijk, een ander soort gelijke configuratie loopt wel goed, echter ik kan niet ontdekken wat er anders aan is. Op technet kan ik niets vinden maar wellicht lees ik er overheen.

Suggesties???

Je noemt een andere configuratie; is de Mac dan een andere machine of de NT4 Server...?

Ikzelf zou zeggen dat je toch eens moet kijken of er wat te fixen valt op de server, daar verwacht ik toch een probleempje…

Verder: wat gebruik je voor de connectivity tussen Mac en PC? Staat er bijv. DAVE op de Mac of SFM op de server?

een zelfde set, mac G4 en windows NT4 server, draaien elders in één van onze vestigingen wel goed. Op de NT is appletalk geïnstalleerd, dat word meegeleverd door Microsoft.

Zo op het eerste gezicht (en dat is op dit moment heel globaal) denk ik dat er een probleempje zit in de AppleTalk stack op die NT-server. Ik neem aan dat je geen problemen hebt met Windows-computers...?

Het mooiste zou zijn als je de ruimte had om even een test-servertje op te zetten waar je even een NT4-servertje op zet met AppleTalk stack, waarbij je dezelfde client-Mac gebruikt. Dan heb je het probleem in ieder geval geïsoleerd tot waar het probleem ligt…

min of meer offtopic: ik kan je overigens aanraden om eens te kijken naar Windows 2000 server, die gaat al met al iets netter om met Macs dan NT…