apple-pagina's openen niet

hoi

mijn ‘apple.com’ pagina doet het niet telkens krijg ik deze error:

Safari kan de pagina niet openen.
Safari kan de pagina ‘http://www.apple.com/nl/’ niet openen. Fout: ‘POSIX error: Permission denied’ (NSPOSIXErrorDomain:13) Kies ‘Verstuur bugrapport naar Apple’ uit het Safari-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.

ook als ik naar .mac adressen ga geeft i ook deze error, dus als ik naar macupdate ga en ik wil bepaalde mac programma’s/updates downloaden lukt dat dus niet.
ook de mac-update werkt niet meer.

dit ligt denk ik niet aan de computer want een andere computer in huis heeft precies hetzelfde, zelfde error enzo. dus ik heb gedacht aan de modem/router, maar dat leek me sterk omdat i het al ± een jaar zonder problemen doet.
en dit kwam ongeveer nadat ik de update van 10.4.1 op men computer heb gezet.

kan iemand mij helpen? of moet ik een buggreport naar apple sturen?

dank

Je bent niet de enige; ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ook na update van 10.4 naar 10.4.1 (wat me via een omweg langs software update heen nog gelukt is).

http://www.macosx.com/content/faq.php/q3623/Cant-Connect-to-Apples-Domains.html hier zegge ze dat je de herstel optie kan kiezen bij schijfhulpprogramma/disk utilitie en als dat niet werkt je de os x cd moet gebruiken en daar in opties de disk repair moet laten lopen van het schijfhulpprogramma. en als ook dat niet werkt, moet je de OS maar opnieuw instaleren. dus A. probeer eerst eens de herstel functie bij schijfhulpprog. ik heb dat al vaak geprobeerd en het levert niks op. en als ik dus de os x disk wil gebruiken, kan ik dan de tiger cd gebruiken en dan met 'c' opstarten en zo naar hulpprogramma's gaan? of heb ik een speciale herstel-cd nodig?

Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb middels airport-hulpprogramma mijn Airport base-station bijgewerkt. Geen instellingen gewijzigd maar enkel iets aan en weer uit gevinkt zodat de 'Werk Bij' button 'blauw' werd.

Nu kom ik zonder problemen op de Apple-site, de iTunes Music Store en werkt Software update weer.

:smiley: