Wat een wanhoop. Mijn vader heeft een nieuwe iPad. Maar zijn iCloud-opslag loopt vol. Hij krijgt meldingen om iCloud+ te nemen, voor € 0,99 per maand.
Prima, maar hij had nog geen betaalmethode ingesteld. Mijn vader heeft geen PayPal en geen creditcard. iDeal kan kennelijk alleen om saldo mee te verhogen en ‘mobiele telefoon’ als betaalmethode snap ik zelf niet eens. Dus Apple Pay blijft over. Alles netjes ingesteld, zijn betaalpas van RegioBank staat in Wallet.
Alles lijkt te kloppen… maar het lukt gewoon niet! Wat ik ook probeer, ik krijg die extra opslag niet betaald! Als ik op de ‘Abonneer’-knop tik, komt er aanvankelijk ‘Gereed’ te staan met het vinkje. En ik hoor de ping dat het is gelukt. Maar dan krijg ik de melding: ‘Betaalinformatie is vereist’. Ik tik op ‘Ga door’ en dan loop ik vast. ‘Apple Pay’ staat er gewoon bij ‘Beheer methoden’. En zoals ik al vertelde is een andere methode geen optie voor mijn oude vader.
Dus ik kan hier niet verder! Wat moet ik doen? Wil Apple die € 0,99 wel van mijn vader? Hoe kan dit zo moeilijk zijn als Apple Pay gewoon staat ingesteld?! Als ik het al niet begrijp, hoe moet mijn vader het dan ooit snappen? Wat frustrerend dit
Maar kan iemand me helpen met het zoeken naar een oplossing voor het Apple Pay-probleem? Dan geef ik mijn vader ondertussen een giftcard. Alvast bedankt!
EDIT: Jeetje, ik kan niet eens zelf een giftcard met Apple Pay betalen! “…wordt niet door deze website geaccepteerd.” Apple heeft nog veel om aan te werken… Nu wil ik met iDeal betalen, moet ik werkelijk waar ALLES handmatig invullen: naam, adres, woonplaats, etc. Terwijl de giftcard digitaal wordt geleverd!
Een nieuwe iPad ?, welke iPadOS versie staat daarop ? en is het nu zo onoverkomelijk om met een credit-card te gaan werken en aan je AppleID te koppelen ?