Apple PowerBook G4 1GHz 15" 256MB 60GB

Goedemiddag,

Ik ben hier nieuw en ook nieuw in de wereld van apple trouwens . Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een notebook . Maar kon niks vinden totdat mijn broertje met een ibook aan kwam en ik moet zeggen top. Dus jullie begrijpen het al ik wil er ook 1 nu is mijn oog gevallen op de ( Apple PowerBook G4 1GHz 15" 256MB 60GB ) .

Maar mijn vraag is nu is het wat of is hij echt verouderd aangezien er al een 1.33/1.5 versie is .

En heeft deze ook het verlichte toetsen bord of is dit alleen bij de nieuwere modellen .

Gr Kamikaze :slight_smile:

Volgens mij heeft 'ie wel een verlicht toetsenbord maar ik weet het niet zeker. Verder adviseer ik je toch wat meer RAM erin te (laten) zetten.

Info over de PowerBook 15" FireWire 800 kan je hier vinden.

kijk eens in de apple store op apple.nl, daar kun je zien wat voor volledige specificaties het apparaat heeft en of dee ook backlight heeft op het toetsenbord!

[quote:acfaae67c9="Kamikaze"]Ik ben hier nieuw en ook nieuw in de wereld van apple trouwens . Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een notebook . Maar kon niks vinden totdat mijn broertje met een ibook aan kwam en ik moet zeggen top. Dus jullie begrijpen het al ik wil er ook 1 nu is mijn oog gevallen op de ( Apple PowerBook G4 1GHz 15" 256MB 60GB ) .[/quote:acfaae67c9]

Pas op met die eerste generatie aluminium Powerbooks: een flink aantal daarvan heeft problemen met het beeldscherm (vage witte vlekken). Op zich niet erg, zo lang je hem onder garantie kunt laten repareren. Verder moet er minstens 512 MB in, anders is ie niet vooruit te branden.

[quote:0ad281688f="Kamikaze"]Goedemiddag, Maar mijn vraag is nu is het wat of is hij echt verouderd aangezien er al een 1.33/1.5 versie is . Gr Kamikaze :)[/quote:0ad281688f] Het hangt er een beetje van af wat je wilt gaan doen met je nieuw macje. Als je wilt internetten, af en toe eens een spelletje spelen en je digi foto's wat ordenen, dan ga je moet dit macje zeker kunnen doen wat je wilt. Wil je "zwaarder" werk doen met je macje zou ik een zwaarder model aanraden. Han En natuurlijk welkom op dit forum en in de mac wereld :)

Als je voor ±200 euro meer een huidige pbook 1,33 GHz kunt nemen zou ik het doen. Vooral na wat Esquare schrijft. Verder welkom op dit forum en veel plezier met je powerbook (welke het ook moge wezen)

vr. gr. pete

[b:43932ae76f]De bekende witte vlekken[/b:43932ae76f]

[img:43932ae76f]http://josephtate.com/images/whitespot102403.jpg[/img:43932ae76f]

Wauw, zo erg waren ze bij mijn Powerbook niet. Maar ik heb het scherm toch maar laten vervangen.

[quote:bbf9bd5129="Kamikaze"]En heeft deze ook het verlichte toetsen bord of is dit alleen bij de nieuwere modellen .[/quote:bbf9bd5129] Het verlichtte toetsenbord is een optie op de PowerBook. Dus als je tweede hands een gaat kopen goed controleren of het er op zit. Aan de buitenkant kun je het zien aan de F1 en F2 toetsen. Bevatten die "zonnetjes" symbolen, dan heb je een PowerBook met verlicht toetsenbord.

[quote:7aa97af8c0="macpro"]Het verlichtte toetsenbord is een optie op de PowerBook. Dus als je tweede hands een gaat kopen goed controleren of het er op zit. Aan de buitenkant kun je het zien aan de F1 en F2 toetsen.[/quote:7aa97af8c0]

Ten eerste is dit voor het eerst dat ik hoor dat het verlichte toetsenbord een optie is waar je bewust wel of niet voor kunt kiezen, maar belangrijker, de toetsen die met de toetsenbordverlichting te maken hebben zijn F8 t/m F10, F1 & F2 zijn voor de helderheid van je scherm…

[quote:54788a1e30="iRuben"]maar belangrijker, de toetsen die met de toetsenbordverlichting te maken hebben zijn F8 t/m F10, F1 & F2 zijn voor de helderheid van je scherm...[/quote:54788a1e30] Klopt helemaal iRuben. Foutje. :oops:

[quote:474b19f309="Kamikaze"]Goedemiddag,

Dus jullie begrijpen het al ik wil er ook 1 nu is mijn oog gevallen op de ( Apple PowerBook G4 1GHz 15" 256MB 60GB ) .

En heeft deze ook het verlichte toetsen bord of is dit alleen bij de nieuwere modellen .

Gr Kamikaze :)[/quote:474b19f309]

Is een 1.25 GHz 512MB SD AE BT en verlicht keyboard wat voor je ?

Verlicht toetdenbord is pas sinds de tweede generatie alu pb's een optie. Daarvoor had alleen de 1.25 GHz modellen een dergelijk toetsenbord. De pb waar je je oog op hebt laten vallen dus niet...

Ik wou ff iedereen bedanken voor zijn/haar reactie.

Ik denk dat ik gewoon ff door spaar en een nieuwere koop .

greetz Kamikaze :slight_smile: