Apple prijzen en de dalende dollar

Niet specifiek OSX gebonden, maar ik zag geen ander forum waar ik dit in kwijt kan...

Sinds de invoering van Euro heeft Apple NL de prijzen bij elke introductie van producten relatief meer verhoogd van in de VS onder het mom van een dalende Euro/stijdende Dollar.

Nu de Euro inmiddels bijna net zoveel waard is als de Dollar vraag ik me af of Apple NL nu ook over de brug gaat komen met prijsverlagingen. Op de één of andere manier is er iets in mij dat zegt dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen… ???

Ik hoop 't! Ik wil een iPOD  :0 Maar ik vrees dat we pech hebben...

Natuurlijk doen ze dat niet, er is altijd wel een andere reden te bedenken om de prijs zo hoog te houden. De iMac G4 was bijvoorbeeld goedkoper bij de launch dan nu. Apple zegt omdat de prijzen in TFT-schermen zijn toegenomen...

ik wil ook een ipod :(

die ipod is gewoon schandalig duur ivm andere mp3 spelers

boesboes: als je de prijs vergelijkt met het geheigen is de iPod zeer goedkoop. Ik heb ooit eens 550 gulden neer moeten leggen voor een mp3-speler met 32mb geheugen. Dan is 5 Gig voor het dubbele van de prijs zéér weinig!

Apple hanteert voor de retailers nogal krappe marges, waardoor ze maar weinig flexibel zijn in het aanpassen van prijzen. De iMacs zijn inderdaad in prijs omhoog gegaan ivm duurdere TFT-schermen, maar ook door gestegen geheugenprijzen. Klopt ook wel, want in december kocht ik standaard 256 mb genericgeheugen voor 99 gulden, wat de afgelopen maanden bijna verdrievoudigde in prijs. Nu zijn de prijzen langzaam maar zeker weer aan het zkken. Voor Basics geheugen betaal je nu 65 euro in de uitverkoop bij RAF/Staffhorst.

Wat die iPod betreft, inderdaad effe slikken in aanschaf, maarhet ding is inderdaad wel 5 of 10 GB, MP3-speler, maar vooral externe harde schijf. En een spelertje met zo'n opslagcapaciteit, je weet wel, van die geheugenkaartjes, da's nog meer aan de prijs…

Ik denk overigens wel dat de prijzen binnenkort officieel gan zakken, de dollar is de afgelopen tijd bijna 10 procent gezakt tov de euro, dus we kunnen wel wat verwachten.