Apple Pro keyboard schoonmaken!

Ik heb een engelse handleiding gevonden voor het schoonmaken van mijn Apple Pro Keyboard:

http://www.technology.niagarac.on.ca/people/bgracey/prokeyboardrepair.html

Ik heb alleen een 1.27 milimeter “hex key” nodig (dus een zeshoek schroevendraaiertje). Die heb ik in geen enkele winkel kunnen vinden dus ik vrees dat deze maat niet bekend is in Nederland. Weet iemand of dit zo is en hoe ik er misschien aan kan komen?

Volgens mij is dat gewoon een inbus 2mm sleuteltje. Als ik mijn keyboard omdraai zie ik n.l. inbus schroefjes.

"the estimated full disassembly, cleaning and reassembly process should take no more than a couple hours on a first-time try, and even less time, should you ever have to do this more than once".

Niet meer dan een paar uurtjes… nou, dan wacht ik wel tot hij het echt niet meer doet en dan koop ik gewoon een nieuwe. Neem ik gelijk dat blue tooth modelletje… :wink:

volgens mij is het een torx sleuteltje, maar beide (inbus en torx) zitten vaak in een goedkoop aldi/gamma/lidl/ect. verzamel setje van bits... maaruh zo vies kan ie toch niet zijn? uitblazen met een fles perslucht doet ook wonderen...

ik schroef hem met deze draaiertjes open:

[img:f1286f3502]http://microgravity.grc.nasa.gov/drop2/graphics/mini_screwdriver_set_lg.jpg[/img:f1286f3502]

met een niet te grote/kleine platte scroefdraaier gaat het prima

toen ik nog een pc had , had ik mijn logitech toetsebord uit elkaar gehaald ... alle topjes er af doen en wassen :P daarna zorgvuldig er weer op doen.^

En wat was het resultaat ?
sommige knopjes werkte ni meer of erg moeizaam :roll: :x

[quote:1126585493="ArthurZZZ"] Ik heb alleen een 1.27 milimeter "hex key" nodig (dus een zeshoek schroevendraaiertje). Die heb ik in geen enkele winkel kunnen vinden dus ik vrees dat deze maat niet bekend is in Nederland. Weet iemand of dit zo is en hoe ik er misschien aan kan komen?[/quote:1126585493]

je moet een imbussleuteltje in Inches hebben. Wat je nodig hebt is 1/20 inch. Dit is de kleinste maat in de meeste Amerikaanse setjes. (0.050, 1/16, 5/64, 3/32, 7/64, 1/8, 9/64, 5/32 inch)
Bij een goede ijzerhandel zullen ze het zeker verkopen.

Het is inderdaad een inbus sleuteltje alleen niet van 2 mm maar van 1.27. Ik heb in meerdere winkels 2 mm gevonden en in 1'tje 1 mm maar nergens 1.27 mm, maar ik zal anders maar even goed het internet doorspitten! Bedankt voor de reacties.

Tja ik heb net een glas vodka cola over me BT toetsen board gegopoid dit weekenmd en die doet het niet meer dus nu is dit draaedje ineens heel intressant voor mij ook :cry: , en dat terwijl ik net was wezen kijken voor zo'n skin en vond dat die niet mooi genoeg aansloot en nam hem daarom niet, had achteraf dus juist mijn toesen board kunnen redden dit weekend, best wel ongelofelijk eigenlijk dat het dan zo loopt he.