Apple Pro speakers minijack naar normale audio-plug

Ik wil een normale audioplug aan mijn Apple Pro speakers. Bestaat hiervoor een converter, of is het eenvoudig er zelf een andere plug aan te zetten?

Grtz!
Theedooz

dat laatste sowieso, maar ik zou eerst even naar een verloopje zoeken ja ;)

Zoek je zoiets?

http://www.griffintechnology.com/products/ifire/

Die Griffin ken ik, maar ik dacht meer aan een goedkopere oplossing als een verloopplug o.i.d.

Maar het is dus ook vrij eenvoudig om er een normale “jack” aan te monteren?
Het maakt niet uit dat de Pro Speakers dan niet meer voor de Mac te gebruiken zijn, want
daar heb ik al soundsticks aan zitten.

[quote:5465546644="Theedooz"]Die Griffin ken ik, maar ik dacht meer aan een goedkopere oplossing als een verloopplug o.i.d.

Maar het is dus ook vrij eenvoudig om er een normale “jack” aan te monteren?
Het maakt niet uit dat de Pro Speakers dan niet meer voor de Mac te gebruiken zijn, want
daar heb ik al soundsticks aan zitten.[/quote:5465546644]

Okee, dan wordt het denk ik de plug ontmantelen en de draadje aan een gewone 3.5mm hoofdtelefoonplug solderen en klaar is kees. Er zal wel gewoon één positief links, één positief rechts en één gedeeld negatief ader of twee negatieve aders in het snoer te vinden zijn. Even goed opletten dat je geen kortsluiting creëert maar verder kan er weinig mis gaan anders dan dat links en rechts verwisseld kunnen worden.

Thanx voor de tip! :mrgreen:

In elke stad zit wel een geluidswinkel waar ze zo'n verloopstekker verkopen. Daar kun je niet zelf voor gaan zitten prullen.

[quote:ea1deae753="Turbanus"]In elke stad zit wel een geluidswinkel waar ze zo'n verloopstekker verkopen. Daar kun je niet zelf voor gaan zitten prullen.[/quote:ea1deae753]

precise, van minijack naar jack, minijack naar tulp etc etc en dat voor enkele eurotjes

Bedankt guys,

DAT is wat ik bedoelde! :wink:

Die speakers zijn niet actief, met een gewone verloopplug zul je er dus niet veel geluid uit krijgen. Daarom is die griffin adapter ook zo duur, daar zit een versterker ingebouwd.

Bigs heeft gelijk.

Ik heb zelf die plug er afgeknipt en er een jack aangezet (ik had toch maar €5 betaald voor de speakers :slight_smile: ). Aansluiten op Line out van een apparaat geeft een heeeel zacht geluid.

Er moet dus een eindversterker tussen.