Apple Quicktime 6 MPEG2 codec ook geschikt voor Quicktime 7?

Ik had ergens nog in een backup mapje de Apple Quicktime 6 MPEG2 installer (een commerciele installer) liggen... Ik vroeg me af of dit nog voor 10.4.4 Quicktime 7.04 geinstalleerd kan worden of raden jullie dat af? Is deze installer overbodig geworden met de komst van Quicktime 7.0x....?

adviseer mij aub… :slight_smile:

Ik heb ooit een MPEG2-ding aangeschaft via de Apple-site, tbv QT6. Hiervoor had je QT pro nodig. Onder QT 7 werkt-ie nog steeds prima (met QT7 pro natuurlijk).

Er zijn van de MPEG2 component slechts 2 versies, - QuickTime tot en met versie 6.3 - QuickTime 6.4 en hoger ( dus ook 7.xx )

dit is ook te zien als je de .dmg opent:

[img:782dbb4b09]http://www.ferrari-spotters.nl/Plaatjes/mpeg2.jpg[/img:782dbb4b09]

[quote:6b9db68f08="unSOUND"]Er zijn van de MPEG2 component slechts 2 versies, - QuickTime tot en met versie 6.3 - QuickTime 6.4 en hoger ( dus ook 7.xx )

dit is ook te zien als je de .dmg opent:

[img:6b9db68f08]http://www.ferrari-spotters.nl/Plaatjes/mpeg2.jpg[/img:6b9db68f08][/quote:6b9db68f08]

dat klopt wel, maar toen MPEG2 gereleased werd toen bestond QT7 nog niet en ik vroeg me af of QT7 deze codec nog wel nodig heeft en of het wel of niet geintegreerd is in QT7 zelf…

Ik heb de mpeg2 component pas gekocht toen QT 7 uitkwam, en toen kreeg ik dit .dmg-tje. Het zit in ieder geval nog niet in QT ingebouwd... had wat mij betreft best als extraatje bij de Pro versie gemogen, maar dat ter zijde.

weet iemand misschien waar die MPEG2 wordt geinstalleerd? welk map?... ik kan em niet meer terug vinden.. ik denk dat ik een hele ouwe versie heb geinstalleerd.. van de tijd voor 6.4 geloof ik... :?

Macintosh HD > Library > Quicktime

[quote:e7f372aa60="unSOUND"]Macintosh HD > Library > Quicktime[/quote:e7f372aa60]

helaas niet…
ik heb em wel geinstalleerd terwijl ik QT 7.04 heb…
wat denk je dat er gebeurt is?.. :?
[img:e7f372aa60]http://img230.imageshack.us/img230/4452/freesnap0027fd.jpg[/img:e7f372aa60]

Dan moet ie in de library van je homefolder staan, daar zit ook een map "QuickTime"...

geen Quicktime map te bekennen in de Thuis folder.. ik dacht dat daar ook altijd een Quicktime map zat... hmmmm...

[img:ac7a1bd81d]http://img369.imageshack.us/img369/2424/freesnap0039jb.jpg[/img:ac7a1bd81d]

Dan is de plugin niet goed geĂŻnstalleerd...

[quote:6815a185e2="unSOUND"]Dan is de plugin niet goed geĂŻnstalleerd...[/quote:6815a185e2]

ik weet nu wel dat die plugin niet geinstalleerd is, maar waar is die map nou in hemelsnaam naa toe gevlogen… :cry:
zitten daar belangrijke onderdelen in…?
zou je misschien een snapshot van jou user/library/Quicktime map kunnen uploaden…? :oops:

Die map kan gewoon afwezig of leeg zijn. In die map in je thuismap komen alleen de plugins die voor jouw account gelden, dat gebeurt alleen als je daarvoor hebt gekozen bij de installatie.

Bij mij is die map ook gewoon leeg, omdat ik alle plugins op administrator niveau heb geïnstalleerd… oftewel; voor alle gebruikers.

[quote:e8027345dd="unSOUND"]Die map kan gewoon afwezig of leeg zijn. In die map in je thuismap komen alleen de plugins die voor jouw account gelden, dat gebeurt alleen als je daarvoor hebt gekozen bij de installatie.

Bij mij is die map ook gewoon leeg, omdat ik alle plugins op administrator niveau heb geïnstalleerd… oftewel; voor alle gebruikers.[/quote:e8027345dd]

kan het zo zijn dat tijdens de installatie is gebleken dat ik een nieuwe QT versie heb en dat ie helemaal niets heeft geinstalleerd…

Als je de 6.3 versie hebt geĂŻnstalleerd.... misschien.

heb je spotlight al laten zoeken naar mpeg2 ?

[quote:9290a3e4d7="unSOUND"]Als je de 6.3 versie hebt geĂŻnstalleerd.... misschien.

heb je spotlight al laten zoeken naar mpeg2 ?[/quote:9290a3e4d7]

yep nergens te bekennen…
en ik heb em degelijk geinstalleerd, ik moest zelfs herstarten na de installatie…
als ik met spotlight zoek zie ik wel de package… QuickTimeMPEG2.pkg…
maar verder niets… :?

Dan zou ik eens kijken in je map library > reciepts, of daar een reciept staat van de mpeg2 plugin ( heet quicktimeMPEG2 ) , die weg gooien en de installer voor 6.4 of hoger nog eens draaien.

[quote:2707f587e9="unSOUND"]Dan zou ik eens kijken in je map library > reciepts, of daar een reciept staat van de mpeg2 plugin ( heet quicktimeMPEG2 ) , die weg gooien en de installer voor 6.4 of hoger nog eens draaien.[/quote:2707f587e9]

je bedoelt die package waar ik het in het vorige berichtje over had toch?..

by the way: waar kan ik die quicktime plugin zip file van jou ook alweer downloaden…
ferrarispotters… nog iets… :slight_smile:

Als die in je map reciepts staat wel ja...

Plugins staan op www.ferrari-spotters.nl/Mac/
( staat ook in de F.A.Q. )

[quote:848e0c2bd3="unSOUND"]Als die in je map reciepts staat wel ja...

Plugins staan op www.ferrari-spotters.nl/Mac/
( staat ook in de F.A.Q. )[/quote:848e0c2bd3]

alvast thanx man, zal het nog wel een keertje proberen…

unSOUND…
wanneer kan je me helpen met die radioweblink…
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=877729#877729
je zou me helpen… :slight_smile: