Apple Remote Desktop met VNC PC

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een windows PC met XP professional kan overnemen via VNC door Apple remote Desktop 2.0?

Heb al wat dingen geprobeerd.
Hij ziet de pc wel als ip adres in de lijst maar kan niet verbinden.
Heb ook alle wachtwoorden en gebruikersnamen geprobeerd die ik kan verzinnen.
Niets werkt!!!

Heb ook het pakketjes VNC server en viewer geïnstalleerd op de PC en dat is ook even een raadsel voor mij. Maar volgens mij heb ik die pakketjes niet nodig en is onder XP professional een VNC client reeds geïnstalleerd.

LET ME KNOW!!

:slight_smile:

De VNC server draait op een bepaalde poort op je computer. Deze poort moet je meegeven bij het toevoegen van de computer aan Remote Desktop. In veel VNC clients geef je het adres aan als ip-adres:displaynummer, waarbij displaynummer staat voor de i-de VNC server op dat ip-adres. In Remote Desktop moet je in plaats van het displaynummer het poortnummer aangeven. Voor de eerste display is dit volgens mij standaard 5901.

Dus voeg een computer toe door “add by adress” te kiezen, vul bij Adress het ip-adres:5901 in, laat de User Name leeg en vul bij Password het op de server ingestelde wachtwoord in.

Als je windows XP Professional hebt is het waarschijnlijk handiger om de ingebouwde remote desktop functionaliteit aan te zetten en op http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.asp een mac client hiervoor te downloaden. De techniek die hiervoor gebruikt wordt, RDC, is effectiever dan wat je met VNC kan bereiken (RDC werkt op een hoger niveau en kan hierdoor een efficientere overdracht bereiken dan wat bereikt kan worden op het niveau van afbeeldingen van de desktop).

ok ik wil ook met RDC werken en heb ARD2.0 dat moet dus gaan. Maar hoe stel ik de PC met XP professional zo in dat ik inderdaad gebruik kan maken van ARD en zo mijn PC kan overnemen op mijn G5?

het liefst gooi ik dus dat software pakketje VNC overboord op de PC. Maar ik had begrepen dat ARD ook via VNC werkte.

Apple Remote Desktop kan gebruik maken van zijn eigen protocol (hiermee kan je precies instellen wat er te controleren is, etc.) en daarnaast VNC. Volgens mij maakt Apple Remote Desktop geen gebruik van RDC, het protocol dat gebruikt wordt in de ingebouwde Remote Desktop functionaliteit van Windows XP.

VNC zul je dus niet nodig hebben wanneer je het in mijn vorige reply genoemde programma gebruikt en in windows RDC aanzet. Hoe dit laatste moet weet ik niet. Wil je per se Apple Remote Desktop gebruiken dan zul je wel een VNC server moeten draaien op je windows computer.

thanx ckuijjer,

de RDC werkt wel en ARD nog niet.
ARD heeft veel meer mogelijheden dus dat heeft mijn voorkeur.
Misschien dat iemand anders nog een suggestie heeft

:slight_smile:

Op de site van Microsoft kun je gratis (echt waar!) een RDC client voor Mac downloaden waarmee je perfect kan verbinden met een Windows XP machine.

grt
stijn

dankjewel Stein, heb ik al gedaan

ARD zal niet werken zoals je hoopt. De handige functionaliteiten van ARD werken alleen tussen apples. Wanneer VNC gebruikt wordt kan dit simpelweg niet.

Stein? Stijn!

Maareh, werkte het dan niet met RDC?

Grt,
Stijn

sorry STIJN,

nee werkte niet met ARD.
Maar alle functies die handig zijn in ARD zijn toch niet voorhanden zegt ckuijjer. dan werkt
RDC verder wel perfect tot dusver.