Apple server klok loopt voor!?

Het zit me eigenlijk al een hele tijd dwars: mijn menubalkklokje (dat via system preferences gekoppeld is aan een wereldklok (time.euro.apple.com) loopt een halve minuut vóór op de piepjes die exact de tijd aangeven op de radio. Hebben julie daar ook alst van? Of ben ik de enige neuroot, die alles lekker precies wil hebben?

Joh, geluid gaat gewoon wat trager. Als ze dat signaal voor het klokkie gelijk met de piepjes verzenden komen de piepjes dus wat later aan. Ze zouden de piepjes wat eerder moeten versturen... Geintje sorrie, kon het niet laten.

PS: even serieus: het is me nog nooit opgevallen. Zal er eens op letten. :slight_smile:

Misschien heb ik me vergist (of lopen de radio-beeps achter): apple tijd loopt exact synchroon met teletekst-tijd! Sorry...

Heeft dat er niet mee te maken dat de atoomtijd (via de radio verzonden) niet gecoriseerd word met schrikkelseconden? Vorig jaar was 1 seconde langer als andere jaren. Blijkbaar is zo'n schrikkel seconde al een keer of dertig voorgekomen.

lekker belangrijk....

kijk… dit kindje maakt zich daar ook errug druk om…

[img:e16b71010a]http://www.azg.be/nl/fotoreportages/darfour/images/03.jpg[/img:e16b71010a]

sorry, maar ik denk dat we nu de realiteit een beetje uit het oog gaan verliezen als we gaan zeiken over 30 seconden

Zjonnie, ben jij daadwerkelijk vandaag lid geworden van OSX om dit soort flauwe zaken te posten? Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie, waarom neem je dan de moeite om wel iets te posten?

@Zjonnie Wat een achterlijke reactie! Wat doe jij dan op dit forum? Als je zo denkt kunnen we wel ophouden hier!

Mss dat zjonnie wel een punt heeft maar zn reactie vind ik toch meer of overdreven...

Gaan we dat als standaardreactie bij problemen invoeren: foto's van hongerige kindjes. Zijn we gelijk klaar. Misschien dat zjonnie de computer waarmee hij zijn berichtje heeft gepost, kan doneren aan het goede doel. Overigens was het mij ook opgevallen dat de netwerktijd niet gelijk loopt met de tijd van bijvoorbeeld teletekst. Geen idee waar dat door komt.

Nee, toen ik nog aan de fles was maakte ik me ook niet druk om de tijd.

Vandaag de dag kan ik me best wel storen aan klokken die niet gelijk lopen.

En als je een andere time server gebruikt. Bijvoorbeeld die van je ISP, ntp.xs4all.nl, ntp.planet.nl, etc. Zit er dan ook verschil in?