Apple service bereslecht

Ongelofelijk. Het scherm van mijn G4 iMac heeft het begeven. Na onderzoek door een Apple center blijkt dat er o.a. een draadbreuk is in de buigarm. Kwestie van een kabeltje vervangen zou je zeggen. Maar helaas. Apple heeft besloten om alleen een complete buigarm te leveren. Kosten: €267,00.

Wat een nepperij!

Omg, dat zijn wel serieuze kosten voor zo een bagatel...

Dat is idd wel heel veel geld voor zo iets. Had je het beter zelf kunnen doen maarja balen

wow dit is indd niet niets :S

Ik zou me eens even drie keer op het hoofd krabben en eens op Internet rondneuzen. Met een beetje hulp en handigheid, zou je dit klusje zelf kunnen (laten) klaren voor een fractie van de kosten.

Dat is inderdaad het enige wat overblijft. Maar ik verwacht van Apple een stuk betere service.

[quote:7057e18d4e="Doulos"]Dat is inderdaad het enige wat overblijft. Maar ik verwacht van Apple een stuk betere service.[/quote:7057e18d4e]

Hoe oud is die Mac? En bij wie heb je hem gekocht?

[url]http://www.juridisch.com/gebied/Consumentenrecht/[/url]

tweedehands gekocht. Applecare liep afgelopen maand mei af.

Nou kun je wel zeggen dat de service van Apple slecht is maar heb je al eens met Apple gebeld en gevraagd of er misschien iets te regelen valt??

maar misschien is het draadje wel gebroken door een slecht functionerende buigarm - zou kunnen toch?

maarten

zegt de prijs iets over de service men dunkt dat er met de service niets mis is maar dat je verschrikkelijk de balen ervan hebt dat dit geintje je 267 euri gaat kosten en er geen draadje wordt vervangen maar een complete buigarm durf je het aan om met je computer te experimenteren en een enkel draadje te vervangen als dat het is of ga je voor safe en daarmee een behoorlijke investering met de wetenschap dat het op professionele wijze wordt verholpen met garantie dat is de vraag

Service is niet slecht, prijs miss hoog, maar ook dat weet ik zo net niet. Het zijn nu eenmaal design apparaten, met onderdelen die je niet bij de PC boer op de hoek haalt. Dat is nu eenmaal zo, daar kies je ook voor. En dat heeft zo zijn prijs. :mrgreen:

Douglas, hoewel ik het met je eens bent… Heb je wel eens van een . (punt) gehoord?

@douglas: als service hieruit bestaat dat complete delen van een computer vervangen dienen te worden terwijl dit reparatietechnisch natuurlijk kolder is, dan biedt Apple goede service.

Vergelijk het met een auto. Je komt bij de garage met een kapotte voorruit en de verkoper vertelt je doodleuk dat Renault heeft besloten om alleen maar voorruiten te leveren met een compleet motorblok, motorkap, zijpanelen etc.

Beetje onzinnig denk je niet?

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat je het van de Apple freaks moet hebben, niet van de Centers. Ieder lullig onderdeeltje kost de hoofdprijs. Alleen maar omdat het design is. Kom nou.

[quote:8b95c3f978="Doulos"]Vergelijk het met een auto. Je komt bij de garage met een kapotte voorruit en de verkoper vertelt je doodleuk dat Renault heeft besloten om alleen maar voorruiten te leveren met een compleet motorblok, motorkap, zijpanelen etc.[/quote:8b95c3f978]

Als ze dat allemaal voor 267 euro willen doen, geeft Renault topservice! :wink:

Bel CARD services eens. Zij zijn Apple geautoriseerd reparatiecentrum, en willen nog wel eens wat andere prijzen rekenen.

Verder kan ik moeilijk beoordelen of het daadwerkelijk nodig is om de arm te vervangen, maar heb je al al gevraagd of het niet mogelijk is om alleen de draad te repareren? Misschien dat het arbeidsloon daarvoor (tijd) wel meer is dan een nieuwe arm plaatsen en dit de goedkoopste oplossing is.
Nogmaals, ik kan het niet beoordelen, maar ik zou als ik jou was eerst wat meer informatie vergaren.

Oh, dat was ik vergeten te melden. Het Apple center zag er al na een kwartier geen brood in en stuurde de Mac door naar CARD. Die rekende de prijzen voor, rekende 53 Euri onderzoekskosten, stuurde het ding terug naar het Apple center die er vervolgens nog ff 30 Euri bovenop gooide (ze hadden het ding per slot van rekening in onvangst genomen), en bijna 100 Euri armer (incl. BTW) stond ik weer buiten met mijn kapotte Mac.

Prognose van de reparatiekosten: 687 Euri ex. BTW.

Ik werk nu met een extra scherm naast de mac. Ziet er waanzinnig uit, maar scheelt 687 Euri’s.

:frowning:

tsja,

Jammer maar helaas. Je hebt de pech dat de draad in de arm kapot gegaan is en voor vervangen rekenen ze dat bedrag.

Apple heeft een keert gepresteerd om voor de vervanging van een harddisk in een iBook (die ze zelf kapot gemaakt hebben naar mijn stellige overtuiging) 440 Euro ex btw te vragen. Vervolgens zelf maar een nieuwe HD gekocht (80 Euro) en laten vervangen bij CARD in Rotterdam (volgens mij was dat 100 Euro).

Je moet maar even op het forum zoeken, want ik kan me en bericht herinneren dat iemand hier verwees naar een website van een onafhankelijke monteur zijn diensten aanbiedt.

..

..