Apple shops

Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de Apple [b:f98c65b1e2]shops[/b:f98c65b1e2] in een aantal Mediamarkt filialen?

Zijn leuke shops, soms met leuke aanbiedingen (kijk in de mediamarkt folder). Maar over het algemeen weten de meeste die daar werken niet erg veel van Apple producten. Je hoeft er dus niet met vragen aan te komen.

Als je dus weet wat je wilt, prima winkel. Ik heb er laatst een Airport Extreme gekocht die tot mijn verbazing 159,- kosten inplaats van de 179,- bij de meeste winkels (en online Apple store). :smiley:

Maar als je vragen hebt, of nog aan het oriënteren bent kun je beter naar een iCentre gaan.

Ja precies, ik dacht al dat ze daar niet erg veel er van af zouden weten. werk zelf bij een Premium Reseller en bij ons in de stad is er dus zo'n shop bij gekomen... ook zul je er niet echt veel service kunnen krijgen.

Waarom ga je dan zelf niet eens kijken? Als het goed is staat er voor het grootste gedeelte van de dag iemand vanuit Apple, dus kundig en getraind. Nou is de mediamarkt iets langer open dan 1 persoon kan werken, maar toch.

Breek me de bek niet open.

Alsof ze bij een Apple Center (ik noem geen plaatsen, maar het is zo tussen Amersfoort en Hilversum) wel allemaal weten waar ze over praten.

Ik kan je uit eigen ervaring van de afgelopen paar weken vertellen dat dat ook ERG tegenvalt.

ja je hebt overal wisselende ervaringen, heb ik ieder geval wel gehad in Rotterdam. Bij MediaMarkt zou ik niet per se verwachten dat je slecht geholpen wordt, check het zou ik zeggen.

In Rotterdam goede ervaringen bij MediaMarkt. Ze zijn niet extreem deskundig maar weten vaak wel wat van Apple. Leuke aanbiedingen.

[quote:196ab7c905="KarelWillem"]Breek me de bek niet open.

Alsof ze bij een Apple Center (ik noem geen plaatsen, maar het is zo tussen Amersfoort en Hilversum) wel allemaal weten waar ze over praten.

Ik kan je uit eigen ervaring van de afgelopen paar weken vertellen dat dat ook ERG tegenvalt.[/quote:196ab7c905]
Klopt inderdaad, soms ‘overraten’ ze zichzelf een beetje en staan ze echt onzin te vertellen. Stond laatst in de winkel in Den Bosch was d’r een klant die vroeg aan een van die medewerkers. "Ik overweeg om een mac te kopen, maar wat ik me nu afvraag: ‘Kan je er ook illegale software op draaien?’ " Het antwoord van die medewerker: “Nee dat kan niet” Antwoord van de klant (switcher) “Dan toch maar een Vista”. Nee dan gaan we de goede kant uit zullen we zeggen. :slight_smile: Een beetje eerlijk tegen een jonge scholier die van z’n spaargeld een mac wil kopen is ook wel op z’n plaatst.
In Amsterdam heb ik overigens erg goede ervaring bij iCentre. Kennis is top en eerlijk!

Bij de Apple Store ben ik nog niet geweest maar ben wel héél benieuwd. Zit er niet ook een in Media Centre ArenA?

Ik heb slechte ervaringen met Media Markt(althans, hier in Den Haag) Op de meeste vragen die je stelt(niet eens over Apple) weten ze zelf geen antwoord op.

En op de Apple-afdeling weten ze al helemaal geen raad.

Voor informatie raad ik je inderdaad de Apple Centre aan.

Hier in Eindhoven is het een zeer mooie shop. Echte diepe vragen heb ik eerlijk gezegt niet gesteld. Als ik een Mac wil koop ik die, kom ik vragen tegen. Heb ik jullie nodig haha:mrgreen:

Enigste wat ik aan kan raden is, ga even kijken bij de MM en oordeel zelf !

ja ik ga gewoon een keertje langs in die shops daar... Electr0n, in Ehv kun je ook langs de Youmac voor vragen ( of aanschaf ).

Uitgeest vind ik super.

(iCentre XL)

In Den Haag kan ik iFactors en LJS aanbevelen.

Beide Premium Resellers!

Uitgeest ook, heb ik zeer goede ervaringen mee, zoals gratis drinken.. :mrgreen:

De klantvriendelijkheid is ook zeer goed, en het is aardig groot.
Zo kreeg ik al voor leopard kwam, gratis leopard bij m’n mac (Die dan wel nog steeds moet komen…) :?

[quote:59633d6c31="Martijn Snels"][quote:59633d6c31="KarelWillem"]Breek me de bek niet open.

Ik kan je uit eigen ervaring van de afgelopen paar weken vertellen dat dat ook ERG tegenvalt.[/quote:59633d6c31]
Klopt inderdaad, soms ‘overraten’ ze zichzelf een beetje en staan ze echt onzin te vertellen. Stond laatst in de winkel in Den Bosch was d’r een klant die vroeg aan een van die medewerkers. "Ik overweeg om een mac te kopen, maar wat ik me nu afvraag: ‘Kan je er ook illegale software op draaien?’ " Het antwoord van die medewerker: “Nee dat kan niet” Antwoord van de klant (switcher) “Dan toch maar een Vista”. Nee dan gaan we de goede kant uit zullen we zeggen. :slight_smile: Een beetje eerlijk tegen een jonge scholier die van z’n spaargeld een mac wil kopen is ook wel op z’n plaatst.[/quote:59633d6c31]

Ik ben ook niet echt positief over Den Bosch. Volgens mij hebben ze het daar niet op jonge Maccers :sealed: Zal maar niet weer vertellen waarom, al genoeg over te vinden hier :innocent:

[quote:12770c70e4="Martijn Snels"][quote:12770c70e4="KarelWillem"]Breek me de bek niet open.

Ik kan je uit eigen ervaring van de afgelopen paar weken vertellen dat dat ook ERG tegenvalt.[/quote:12770c70e4]
Klopt inderdaad, soms ‘overraten’ ze zichzelf een beetje en staan ze echt onzin te vertellen. Stond laatst in de winkel in Den Bosch was d’r een klant die vroeg aan een van die medewerkers. "Ik overweeg om een mac te kopen, maar wat ik me nu afvraag: ‘Kan je er ook illegale software op draaien?’ " Het antwoord van die medewerker: “Nee dat kan niet” Antwoord van de klant (switcher) “Dan toch maar een Vista”. Nee dan gaan we de goede kant uit zullen we zeggen. :slight_smile: Een beetje eerlijk tegen een jonge scholier die van z’n spaargeld een mac wil kopen is ook wel op z’n plaatst.
In Amsterdam heb ik overigens erg goede ervaring bij iCentre. Kennis is top en eerlijk!

Bij de Apple Store ben ik nog niet geweest maar ben wel héél benieuwd. Zit er niet ook een in Media Centre ArenA?[/quote:12770c70e4]

Dat vind ik een zeer correct antwoord van die verkoper! Zoiets vragen komt op hetzelfde neer als aan een meesterschilder vragen of hij i.v.m. het budget a.u.b. verf van de Bruna wilt gebruiken…

[quote:fb04bc28dd="acb"][quote:fb04bc28dd="Martijn Snels"][quote:fb04bc28dd="KarelWillem"]Breek me de bek niet open.

Ik kan je uit eigen ervaring van de afgelopen paar weken vertellen dat dat ook ERG tegenvalt.[/quote:fb04bc28dd]

Bij de Apple Store ben ik nog niet geweest maar ben wel héél benieuwd. Zit er niet ook een in Media Centre ArenA?[/quote:fb04bc28dd]

Dat vind ik een zeer correct antwoord van die verkoper! Zoiets vragen komt op hetzelfde neer als aan een meesterschilder vragen of hij i.v.m. het budget a.u.b. verf van de Bruna wilt gebruiken…[/quote:fb04bc28dd]

cor·rect (bn.)
1 zonder fouten => juist; <=> incorrect
2 moreel of maatschappelijk onberispelijk => gepast; <=> incorrect

Gezien: 1. is het niet correct, want het kan, en dat was zijn vraag!!!
Gezien: 2 Moreel of maatschappelijke is het inderdaad correct! (kun je ook over discusieren, wat ik niet ga doen)

Dus de verkoper verkocht gewoon een LEUGEN!

Inderdaad. Een verkoper moet bij mijn weten feiten vertellen. Hij zegt gewoon dat het niet mogelijk is. Hij had moeten zeggen: "Je kunt wel degelijk illegale (?) software draaien op een mac, maar ik kan het je niet aanbevelen."

Premium Ressellers zij ook niet altijd goed... :( Zo maakte een medewerker bij de reseller in Heerenveen mij wijs dat Leopard alleen op Intel-Macs draaide :?

Hij was waarschijnlijk bang, dat als ie je de waarheid vertelde, je een tweedehands Mac G4 zou kopen ipv een nieuwe Intel-Mac.... :o

En over die illegale software : die verkoper had consequent moeten zijn en zeggen dat het met Vista ook niet kan.