Apple speakers

Ik heb een flatscreen imac G4 800, maar zonder speakers. Daarom denk ik er over om alsnog speakers te kopen. Er is daarbij keuze uit de bolvormige spaekers die tegenwoordig wel bij alle imacs zitten of een stel andere speakers, zoals bijvoorbeeld een subwoofer met 2 sateliet speakers. Dit laatste is goedkoper.

Kan iemand mij vertellen of die Apple speakers hun hoge prijs waard zijn?

Even ter vergelijking: Apple pro speakers kosten 82 euro, Philips A2 310 kost 40 euro.

Hans

[quote:418957b3f6="hans dorsman"]Kan iemand mij vertellen of die Apple speakers hun hoge prijs waard zijn?[/quote:418957b3f6]

Ik denk dat hiervoor hetzelfde geldt als voor alle andere veel te dure producten van Apple. Voor 40 Euro heb je geen Apple, voor 82 Euro heb je wel Apple. Het is aan jou hoeveel waarde je daaraan hecht. Ze maken allebei geluid. De echte freaks zullen natuurlijk beweren dat de Apple speakers beter klinken, maar ik betwijfel het.

Ben je een merk-freak of wil je gewoon dat het mooi “past” bij de rest, dan ga je toch voor de Apple. Wil je goedkoper uit zijn voor waarschijnlijk een vergelijkbare kwaliteit, dan koop je een ander merk. :smiley:

ga naar een winkel die beide heeft en laat je oren het werk doen.

voor 82 euro moet je betere speakers kunnen vinden... maar die van Apple zijn wel mooi :lol:

voor 99 euro ex BTW heb je bij mailamac nu de JBL Creature White Speakers + Subwoofer [img:6ab8b5dd92]http://www.mailamac.nl/shop/images/jblcreaturew.jpg[/img:6ab8b5dd92]

deze zijn echt vele malen beter dan de apple pro speakers en schijnen ook nog beter te zijn dan de soundsticks van apple!! :smiley:

HS-L

Klopt, die JBL's zij echt top. De JBL klink zelf beter dan de Apple Por speakers met ISub.

[quote:301508bc1e="Thom"]De JBL klink zelf beter dan de Apple Por speakers met ISub.[/quote:301508bc1e]

je bedoel de soundsticks met iSub,… soundsticks klinken namelijk veel beter dan pro speakers… maar die zijn helemaal aan de prijs!

[quote:3d443a3620="HS-L"]voor 99 euro ex BTW heb je bij mailamac nu de JBL Creature White Speakers + Subwoofer [img:3d443a3620]http://www.mailamac.nl/shop/images/jblcreaturew.jpg[/img:3d443a3620]

deze zijn echt vele malen beter dan de apple pro speakers en schijnen ook nog beter te zijn dan de soundsticks van apple!! :smiley:

HS-L[/quote:3d443a3620]
Ziet er inderdaad wel goed uit.
Bij Alternate kosten ze trouwens 99 euro inclusief btw :slight_smile:

[quote:45833a6eb7="hans dorsman"][quote:45833a6eb7="HS-L"]voor 99 euro ex BTW heb je bij mailamac nu de JBL Creature White Speakers + Subwoofer [img:45833a6eb7]http://www.mailamac.nl/shop/images/jblcreaturew.jpg[/img:45833a6eb7]

HS-L[/quote:45833a6eb7]
Ziet er inderdaad wel goed uit.
Bij Alternate kosten ze trouwens 99 euro inclusief btw :)[/quote:45833a6eb7]
:money: :money: :money: hoeveel?!

schaaahaat, mag ik je portomonee even lenen?
moet nog een kleine boodschap doen…

en die Harman Kardon iSub subwoofer & Soundsticks is dat dan wat? Klinken die wel goed?

Soundsticks klinken beter dan de Creatures (ze staan hier allebei naast mijn computer, en ik switch af en toe ter vergelijking). Voordeel Creatures is dat ze een 'gewone' stereo jack hebben, en dus ook aan je iPod kunnen worden gehangen (daar heb ik ze dus ook voor). Uiterlijk is natuurlijk slechts smaak, al vind ik de Creatures beter passen bij het huidige design van Apple.

En duur zijn ze niet, ze kosten veel geld. Een subtiel verschil.

Er loopt van mijn G4 een klein snoertje naar mijn audioinstallatie...

Dat is pas goed geluid. Maar ik zit dan ook wel bijna de hele dag achter mijn mac. En zo niet dan hoef ik even geen lawaai aan mijn hoofd.

Als je de Pro speakers wilt aanschaffen, doe dat dan alleen in combinatie met een iSub. Heb ik hier ook staan en ik vindt het geluid prima. Zonder de iSub klinken de Pro speakers niet verkeerd, maar je mist toch een hoop. Daar kwam ik achter nadat ik de iSub had aangesloten. De JBL Creatures heb ik ook gezien, maar toch gekozen voor de iSub omdat ik graag het Apple design erbij wilde hebben.

ik heb laatst Apple Pro speakers gekocht (in de aanbieding. Open doos: 23.50 USD). Ik vind ze okay. Hoe dan ook: Computer speakers klinken ALLEMAAL als een telefoon in mijn oren.

Ik vond 60 USD ook wat veel voor Apple speakers. Deze aanbieding was wel mooi.

en toch blijf ik erbij dat je eigen oren moeten beslissen! geluid wordt door ieder op zijn/haar manier ervaren. klinkt zweverig maar is wel zo.

Ik heb ondertussen naar de apple speakers en de jbl's geluisterd bij de nieuwe Apple winkel in Rotterdam. JBL klinkt veeeeel beter, maar als je ze in werkelijkheid ziet dan vallen ze wel tegen (qua vormgeving).

Ik weet nog niet wat ik doe. Misschien wel op mijn stereo aanlsuiten of toch maar speakers van Logitech of Philips???

Hans