Apple Studio Display op PC aansluiten

Ik scheld hier, met het woordje PC... ik weet het, het spijt me, maar op mijn werk gaat na jaren de Apple definitief in't hoekje van de kast. T'is jammer, maar helaas.

Feit is dat we een gigantisch mooie Apple Studio Display 21 inch hebben staan en die gaat uiteraard NIET in de kast. Of althans… dat was NIET de bedoeling. Nu het volgende probleem omtrent het scherm:

We hebben een nieuwe PC gekocht, met hier in een video kaart:

Intel® Graphics Media Accelerator 900

Het vreemde is dat op deze gloednieuwe PC de ASD niet is aan te sluiten maar op een oudere PC met daarin een video kaart

Rage 128PRO Ultra Clagp

Hij wel aangesloten kan worden, alsmede een andere half jaar oude PC.

Ik kan dus zelf wel op mijn vingers natellen dat de video kaart het probleem is. En dat computers kopen bij DELL niet altijd even handig is (je kan niet of nauwelijks zelf sleutelen). Maar het zij zo… wie kan mij helpen mijn mooie ASD te behouden ondanks de verdwijning der Macs… ?

HELLUP!!!

dat media accelerator ding is volgens mij nieteens een videokaart, maar die snoept gewoon ram weg van je andere ram. Dus ik neem aan dat het probleem is dat je geen DVI aansluiting hebt? Wat dacht je van een DVI naar VGA converter? Wel zonde van het signaal maja....

edit: onee stom die doet precies het omgekeerde… mischien een vga naar dvi converter? :? :roll:

Heeft die nieuwe PC een AGP poort? Stop er dan een goede AGP videokaart in, en anders een PCI express videokaart oid. Dat ingebouwde video is waarschijnlijk waardeloos en gebruikt zeer waarschijnlijk wat Mb's van je RAM als videogeheugen. Wanneer je een DVI uitgang op die videokaart hebt, zul je ook nog een externe voeding van Apple moeten halen met verloopstekker, of is het al een scherm met DVI en losse voeding?

Ook ff FlyAKite installeren :P!

Nee, hoewel ik niet weet of dat de video kaart is (volgens DELL.nl wel), is de aansluiting gewoon goed. Valt gewoon geod aan te draaien. Dus dara ligt het probleem niet. :(

Nee, hoewel ik niet weet of dat de video kaart is (volgens DELL.nl wel), is de aansluiting gewoon goed. Valt gewoon goed aan te draaien. Dus daar ligt het probleem niet. :( [quote:01c5e642df="Martiniman"]Heeft die nieuwe PC een AGP poort? Stop er dan een goede AGP videokaart in, en anders een PCI express videokaart oid. Dat ingebouwde video is waarschijnlijk waardeloos en gebruikt zeer waarschijnlijk wat Mb's van je RAM als videogeheugen. Wanneer je een DVI uitgang op die videokaart hebt, zul je ook nog een externe voeding van Apple moeten halen met verloopstekker, of is het al een scherm met DVI en losse voeding?

Ook ff FlyAKite installeren :P![/quote:01c5e642df]
Ja we kunenn nog wel wat gaan stoeien met kaarten, probleem is dat DELL loopt te miepen dat dan onze garanatie pleitos is.

We kregen nog een tip van een MacFly (moest even denken aan Back to the Future) maar die was dus enkel te gebruiken om dingen bij et stellen als je al beeld HAD. maar dat hebbn we dus niet. heeft FlyAKite daar iets mee te maken?

Ik ben verder maar een leek (ben enkel een creatieve man ;)) qua techniek, maar we kwamen er niet uit. Maar er is dus geen andere oplossing waarschijnlijk om tussen PC en ASD te zetten? Lijkt me ook lastig, maar had het gehoopt.

Een videokaart in je pc steken heeft nooit invloed op de garantie hoor! Waar zijn die sleuven anders voor :?

[quote:52130af038="Martiniman"]Een videokaart in je pc steken heeft nooit invloed op de garantie hoor! Waar zijn die sleuven anders voor :?[/quote:52130af038] Tlijkt mij ook stug ja... kreeg dat van een collega te horen die DELL had gebeld.

En anders haal je m er lekker uit bij reparatie.

Volgens mij heeft die Intel® Graphics Media Accelerator 900 alleen de optie om de DVI scherm aansluiten als een tweede scherm en niet als hoofd scherm.

PS. Heb je de drivers van je scherm all geinstalleerd? DirectX 9.0c? Kan wel eens helpen.

Maar ik zou het zoeken in die media accelerator.

PS. Gaan jullie deze machine gebruiken ipv een Mac? om alleen al het pakket CS2 te kunnen draaien moet je er wel een berg aan DDR geheugen in pompen anders is het systeem zo traag als dikke … Ik heb het thuis ooit draaiend gehad op een PC en dat is me erg slecht bevallen.

Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Suc6

[quote:407ce0024f="Stefkuh"][quote:407ce0024f="Martiniman"]Een videokaart in je pc steken heeft nooit invloed op de garantie hoor! Waar zijn die sleuven anders voor :?[/quote:407ce0024f] Tlijkt mij ook stug ja... kreeg dat van een collega te horen die DELL had gebeld.[/quote:407ce0024f] Bel eens zelf naar Dell zou ik zo zeggen.