Apple (te) bescheiden over onderhuidse vernieuwing iPhoto 08

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik een aantal weken met iPhoto 08 in de weer. Zo nu en dan lees ik op het net wat recenties daarover. Naar mijn mening wordt niet gepresenteerd wat het programma werkelijk toevoegt voor mij als amateurfotograaf.

Zonder te vervallen in een loflied over iPhoto toch even wat ondergesneeuwde niet beschreven functies die het programma wat mij betreft echt wel naar een hoger plan trekken.
iPhoto '08 maakt in afwijking op zijn voorganger nu voor de [u:65756c0541]beginnende amateu[/u:65756c0541]r erg simpel en direct toegankelijk:

1. het eenvoudig aanpassen van niveaus (middengebied)
  2. bepalen van het witpunt
  3. mogelijkheid oplichten schaduwen
  4. directe mogelijkheid tot aanpassen hooglichten
  5. mogelijkheid tot het verminderen van ruis
  6. bijsnijden met raster voor een van de ‘ideale beeldverhoudingen’ 1/3-1/3-1/3
  7. sterk verbeterde aanpasbare doezelaar voor wegwerken stofjes op je sensor

Daarnaast:

• ligt de mogelijkheid van het toekennen van sterren net iets lekkerder in de hand.
  • is zoeken en selecteren binnen een gebeurtenis erg eenvoudig geworden
  • is KA niet meer nodig en kun je met een eenvoudige klik of sneltoets trefwoorden toewijzen
  • is de bibliotheek eindelijk ontoegankelijk voor de ondeugende handjes van mijn vrouw…
    Ongetwijfeld vergeet ik nog ergggg veel.

Ach, ik moest dit even kwijt nadat MacFan 72 me op bladzijde 09 me wat teleurstelde in hun recentie over iLife 08. Mogelijk omdat zij nog niet in de gelegenheid zijn geweest om e.a. stevig onder de loupe te nemen. Dat komt vast de volgende uitgave.

Hebben jullie ook deze ervaring? :smiley:

Groet
Douwe-Jan

p.s.
Uiteraard is er voor een echte pro andere software beschikbaar, maar daarvoor is iPhoto ook niet bedoeld.

Helemaal mee eens. Prima programma. En als dit het niet is, welk programma is het dan wel?

Mee eens. Ik heb nog nooit op zo'n toegankelijke manier foto's veel mooier gemaakt.

Er is slechts twee dingen dat ik minder vind:
-Als je in frontrow je foto’s laat zien krijg je gelijk een muziekje erbij en krijg je een automatische slideshow. Ik wil dat liever zelf in de hand hebben.
-Het scrollen door de foto’s gaat trager dan de vorige versie.

Dat muziekje kun je uitzetten door in diavoorstelling de muziek uit te klikken. ook kun je daar de features voor je diavoorstelling aanpassen(ilife 06) . ik heb zelf nog niet de 08 versie, die komt met mijn nieuwe MAC.

Waar te downloaden ???

:finderoud:

[quote:e3d5a46279="Macosx"]Waar te downloaden ??? [/quote:e3d5a46279] In de winkel of via www.apple.nl te koop ;)

ah ok ik dacht dat het gewoon een update was ???

:finderoud:

iPhote blijf ik een elendig program vinden. Ik wil de foto's op een externe schijf op slaan en dat blijft altijd tobben. Ik maak liever gewoon mapjes aan waar ik alles netjes en overzichtelijk kan bewaren. Daarnaast heb ik naast de foto ook vaak naast de foto van bijv. een stoeltje ook een render, een document enz. Als dit nu allemaal eens gezamelijk te beheren was via de iPhoto. Wat ook jammer is dat de gewone fotos niet in frond row te zien zijn

[quote:946ee647fd="midas"]Ik maak liever gewoon mapjes aan waar ik alles netjes en overzichtelijk kan bewaren. [/quote:946ee647fd] Misschien een beter idee omdat in iPhoto te doen dan in de Finder... iPhoto heeft immers ook gewoon de functie aan boord om mappen in mappen te maken.

En ik snap je FrontRow probleem eerlijk gezegd niet, ik kan al mijn foto’s, albums en mappen bekijken via FrontRow…