Apple Thunderbolt Monitor op Laptop aansluiten met HDMI

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een Thunderbolt Scherm welke ik graag zou verbinden met mijn ASUS TUF Gaming laptop. Ik wil dus van mijn laptop content delen naar mijn Thunderbolt scherm. Hiervoor heb ik een adapter nodig, waardoor ik het Thunderbolt scherm en mijn laptop kan verbinden via HDMI. Ik heb nu al 2 adapters gekocht, maar beide werken niet. Wie heeft hier een oplossing voor? Zie foto voor kabels van Thunderbolt Scherm.

Alvast bedankt!

Ik kan niet helpen maar ik weet wel dat het een gedoe is met adapters. Ik heb nu mijn 3de iMac en voor iedere iMac heb ik tot nu toe iets anders nodig gehad om mijn scherm te klonen op mijn TV. Ziet je laptop wel je thunderbolt scherm of niet? Als het scherm wel herkent wordt door je laptop dan moet je waarschijnlijk nog iets instellen op je laptop zoals scherm klonen of hoe dat nu heet.

Bedankt voor je reactie! Het scherm werd ook niet herkent door mijn laptop toen ik de kabel gebruikte.

Een Thunderbolt scherm kun je alleen gebruiken in combinatie met een computer die een Thunderbolt (video)uitgang heeft. In de praktijk betekent dat: met een Mac, want PCs met videokaarten met een Thunderbolt uitgang zijn zeldzaam. De nieuwste laptops hebben ze soms wel.

Via HDMI op je computer gaat het NIET werken, met geen enkele adapter.

Ik heb een Thunderbolt naar USB-C adapter gekocht. Werkt prima.

En hoe heb je die op de HDMI poort van jouw laptop aangesloten?
.
.
.

Oh ja, ik gebruik dus geen HDMI. Om een of andere reden ging ik ervan uit dat je ook wel een USB-C poort had. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Je hebt dus niks aan mijn bijdrage…

Hier hetzelfde probleem. Een Thunderbolt-scherm aansluiten op een oude Mac-Book.
Oplossing: USB C naar DVI-I kabel (male).

Ik heb een DVI-I uitgang.
Op Hoe sluit ik een laptop aan op een monitor? - Coolblue - alles voor een glimlach kun je rechtsonder de verschillende benamingen zien van de soorten DVI-uitgang en zien of het past.