Apple toets + Tab

Hallo,

Weet er iemand of er een programma/oplossing bestaat waardoor je met “Apple toets + Tab” of een andere combinatie WEL tussen vensters van het zelfde programma kan switchen???

Dit mis ik het meeste aan Mac OS X :cry: In mijn Windows dagen gebruikte ik Alt + Tab voortdurend …

Bedankt!

Met de combinatie Apple Tilde oftewel :apple: ~ kun je wisselen tussen verschillende schermen binnen één programma.

F10 moet normaal ook lukken en ge kunt dan zelf kiezen welk scherm uit da programma

[quote:a069e61f88="MennoV"]Met de combinatie Apple Tilde oftewel :apple: ~ kun je wisselen tussen verschillende schermen binnen één programma.[/quote:a069e61f88]

Dank u! 'k Ben nu aan’t Googlen en wat je zegt heb ik ook gevonden MAAR misschien kijk ik scheel maar 'k zie de tilde toets nergens op’t keyboard van m’n 12" PowerBook :frowning:

Op m’n Wireless Apple keyboard (Bluetooth) is de tilde ook niet te vinden :frowning:

Iemand enig idee welke toets dit is???

Op mijn zwarte Apple Pro keyboard (qwerty versie) zit die links naast de z.

Edit: ik kwam een plaatje tegen van een Apple keyboard waar hij links naast de 1 zit. Misschien dat dat een Amerikaans toetsenbord is? Op mijn toetsenbord is de shift toets kleiner en zit de tilde tussen de shift en de z geplakt.

[img:a75b335795]http://technology.niagarac.on.ca/people/bgracey/images/keyboardimages/leftkeymap.jpg[/img:a75b335795]

[quote:dcfdc7eac2="MennoV"]Op mijn zwarte Apple Pro keyboard (qwerty versie) zit die links naast de z.[/quote:dcfdc7eac2]

ALT + N geeft ~ :slight_smile:

[quote:f747cef47f="Leo"]F10 moet normaal ook lukken en ge kunt dan zelf kiezen welk scherm uit da programma[/quote:f747cef47f]

Ja dat is allemaal wel leuk maar als je rap wil werken dan is dit toch niet de ideale oplossing … 'k Moet mijn handen verplaatsen om aan de F10 te komen, ALT + TAB in Windows is veel rapper & handiger (misschien dan ook het enige dat beter is …).

[quote:9292b34fee="MennoV"]Op mijn zwarte Apple Pro keyboard (qwerty versie) zit die links naast de z.

Edit: ik kwam een plaatje tegen van een Apple keyboard waar hij links naast de 1 zit. Misschien dat dat een Amerikaans toetsenbord is? Op mijn toetsenbord is de shift toets kleiner en zit de tilde tussen de shift en de z geplakt.

[img:9292b34fee]http://technology.niagarac.on.ca/people/bgracey/images/keyboardimages/leftkeymap.jpg[/img:9292b34fee][/quote:9292b34fee]

Damn, gebruiken Nederlanders standaard QWERTY? Zijn Belgen bijna de engiste zotten die AZERTY gebruiken?

Mijn PowerBook & Wireless Keyboard is AZERTY. In die toekomt moet ik ook QWERTY hebben hoor!

[quote:54de7b4599="MennoV"]Met de combinatie Apple Tilde oftewel :apple: ~ kun je wisselen tussen verschillende schermen binnen één programma.[/quote:54de7b4599]

Apple Tilde gaat bij mij niet WANT dan moet ik: ALT + Apple toets + N indrukken en dit doet NIETS
Apple toets + N = nieuw venster

bij mijn PB 17" ook links naast de 1. razendsnelle wisseling van vensters binnen de app.

[quote:6f4e81f19f="4iam"]bij mijn PB 17" ook links naast de 1. razendsnelle wisseling van vensters binnen de app.[/quote:6f4e81f19f]

Kl*te AZERTY :evil:

'k Wist dat ik er spijt van ging hebben als ik AZERTY nam en het is nu zover :cry:

Je moet verstaan dat iedereen in België werkt met AZERTY op een paar uitzonderingen na …

je kan gewoon met Appeltje-TAB overschakelen hoor, net zoals op windows ALT-TAB.

Alleen als je je muis beweegt terwijl je aan het appeltje-tabben bent, selecteert ie ook. Dus het is appeltje-tabben of appeltje-tab-muizen.

(NB als je 10.3 gebruikt in elk geval)

edit: ----> oh sorry ik zie dat je vensters binnen 1 applicatie bedoelt… op F10 drukken voor Exposé.

tilde zit bij mij (pb 12 inch) links onder naast de Z 'd

maar alt tab werkt bij mij niet, osx10.2

edit:

werkt wel maar geminimaliseerde vensters komen niet op. Wel als 't venster actief op de achtergrond is. oplossing ?

[quote:caba40dc7e="larridon"]Zijn Belgen bijna de engiste zotten die AZERTY gebruiken?[/quote:caba40dc7e]

Nee, de Fransen in elk geval ook, maar of dat zotten zijn is een andere vraag :wink:

[quote:caba40dc7e=“larridon”] In die toekomt moet ik ook QWERTY hebben hoor![/quote:caba40dc7e]

Ik zou het niet proberen want het lijkt me onhandig met verschillen de toetsenbordindelingen werken. Ik heb nu al eens problemen tussen win :expressionless: en mac en NL en US toetsenborden

Vooral als je bij een werkgever op een AZERTY moet werken wordt het lastig. Je bent dan waarschijnlijk meer aan het zoeken naar toetsen dan aan het werk en bovendien is de tweedehandsmarkt in België voor je oude mac ineens stukken kleiner…

[quote:9bf335c24f="LeBigMac"][quote:9bf335c24f="larridon"]Zijn Belgen bijna de engiste zotten die AZERTY gebruiken?[/quote:9bf335c24f]

Nee, de Fransen in elk geval ook, maar of dat zotten zijn is een andere vraag :wink:

[quote:9bf335c24f=“larridon”] In die toekomt moet ik ook QWERTY hebben hoor![/quote:9bf335c24f]

Ik zou het niet proberen want het lijkt me onhandig met verschillen de toetsenbordindelingen werken. Ik heb nu al eens problemen tussen win :expressionless: en mac en NL en US toetsenborden

Vooral als je bij een werkgever op een AZERTY moet werken wordt het lastig. Je bent dan waarschijnlijk meer aan het zoeken naar toetsen dan aan het werk en bovendien is de tweedehandsmarkt in België voor je oude mac ineens stukken kleiner…[/quote:9bf335c24f]

Vermits ik graag Frontline Force speel op m’n PC, een MOD voor Half Life moet ik wel QWERTY typen als ik game vermits Half Life geen AZERTY ondersteunt.

Bijgevolg kan ik even goed overweg met QWERTY als met AZERTY, tenslotte staan er maar een paar letters anders. Van de andere tekens staan er wel veel meer dingen op een andere plaats ('k bedoel punt, comma, tilde!!!, …).

[quote:7bd6754251="kluivers"]tilde zit bij mij (pb 12 inch) links onder naast de Z 'd

maar alt tab werkt bij mij niet, osx10.2

edit:

werkt wel maar geminimaliseerde vensters komen niet op. Wel als 't venster actief op de achtergrond is. oplossing ?[/quote:7bd6754251]

FANTASTISCH BEDANKT !!! :smiley:

Je zegt: naast de Z, bij AZERTY is dat naast de W. Daar zitten de toetsen: < en > bij mij.

Dus ik probeer: Apple toets + < en ja hoor dit werkt !!! 8)

Eindelijk FAST SWITCHEN tussen VENSTERS :lol: :stuck_out_tongue:

Bedankt allemaal :wink:

exposé? neen?

hmm :? :stuck_out_tongue:

[quote:75b7166a76="boesboes"]exposé? neen?

hmm :? :P[/quote:75b7166a76]

:smiley: hahaha was mijn eerste gedachte ook. En <apple> + <~> werkt net iets anders. Meer de windowsachtige stijl… hahah Laat ik binnen twee weken nu helemaal verslaaft zijn geraakt aan Expose. Zelfs op mijn werk smijt ik die muis in de rechterbovenhoek. hahaha

Persoonlijk vind ik Expose beter op te switchen hoor.

Pieter

[quote:f25b76c353="pieter010"][quote:f25b76c353="boesboes"]exposé? neen?

hmm :? :P[/quote:f25b76c353]

:smiley: hahaha was mijn eerste gedachte ook. En <apple> + <~> werkt net iets anders. Meer de windowsachtige stijl… hahah Laat ik binnen twee weken nu helemaal verslaaft zijn geraakt aan Expose. Zelfs op mijn werk smijt ik die muis in de rechterbovenhoek. hahaha

Persoonlijk vind ik Expose beter op te switchen hoor.

Pieter[/quote:f25b76c353]

Expose is wel handig maar niet wat ik zocht :slight_smile:

Apple toets + < (of tilde) vind ik handiger als het rap moet gaan.

Ohja, ieder zijn eigen manier natuurlijk :wink:

hehe, leuke topic, en blij dat ik ook het antwoord weet want hier als switcher zocht ik dat ook al lang :-)

exposé is wel leuk, en grafisch mooi, maar het is bij lange niet zo praktisch als appel tab en appel <

:smiley: