Apple TV 1G

Hey Iedereen,

Naast m'n Apple TV3 heb ik ook nog een klassieker staan, een Apple TV 1G.

Maar wel eentje met een probleem:
Ik heb beeld, ik zie het menu van de Apple TV. Ik heb ook geluid.
Maar wanneer ik een film of tv-programma wil opstarten, heb ik geluid maar geen beeld...
Als ik daarna wil terugkeren naar het menu gebeurd er niets meer. Geluid stopt en Apple TV moet opnieuw opgestart worden.

Er staan momenteel slechts 4 films en 10 tv programma's op de HD. Geen muziek, foto's, ... .

Apple TV al enkele keren herstelt, zonder resultaat.

Wie weet raad?

Is het misschien zo dat je een film probeert af te spelen die de 1e generatie apple tv's niet ondersteund?

Bron Apple.nl

Ondersteunde videostructuren:
- H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per seconde, 960 x 540 bij 30 beelden per seconde) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur
- Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels, 640 x 480 pixels, 720 x 480 pixels (anamorfisch) of high-definition 720p
- MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.) in de .m4v-, .mp4- of .mov-bestandsstructuur

Maar waarom zou de Apple TV dan vastlopen? Dat lijkt me niet de bedoeling....

Je hebt wel de laatste software draaien, neem ik aan?

Nu vraag je me wat :D

Waar kan ik dat controleren?
Bij info vind ik alleen dit terug:

Bv een episode van The Bing Bang Theory:
grote: 142,8Mb
afmetingen: 720x404
codecs: H.264, AAC
duur: 19:45
audiokanalen: 2

Of heb je hier wat aan:
[IMG]http://i293.photobucket.com/albums/mm59/VWGlassee/Schermafbeelding2012-12-18om161537_zps031575dd.png[/IMG]

Maverick9898, heb telkens na het herstellen van de ATV de software bijgewerkt :S

Waar converteer je je bestanden mee? En naar welke setting converteer je dan?

Op het eerste gezicht lijkt dit allemaal prima m.b.t. videoformaat en audio.

Ik kan mij allerdings wel voorstellen omdat je ook een ATV3 hebt staan dat de betreffende film of serie misschien ge├źncodeerd is met een setting die de ATV1 niet ondersteund. Ben net als Maverick wel benieuwd hoe en met welke setting de filmbestanden omgezet worden.

Ik converteer ze met Handbrake. Ik kies bij Format MP4 file. Alle andere instellingen laat ik zo staan.
Op deze manier kan ik ze wel naar mijn ATV 3 streamen. Maar op de ATV 1 zorgt dit voor problemen :)

Volgens mij zit het hem in de synchronisatie. Heb net even een gebeurtenis uit iPhoto gesynct met de ATV en wanneer ik op de ATV naar mijn foto's ga, krijg ik volgende melding:
'Uw Apple TV bevat geen foto's.'

Hoe is je ATV1 verbonden met je netwerk ? En ik begrijp dat je ATV3 wel naar behoren werkt ?

Welke versie iTunes gebruik je? Gebruik je 11? Zo ja, is dit na 11 gebeurt?

Je kan in Handbrake verschillende 'presets' selecteren. Ik kies altijd Apple TV Legacy (omdat dat voor HD spullen is), maar die werkt bij mij altijd, zowel op mijn ATV 1 in Nederland, als mijn ATV 3 hier in de VS.
Probeer een bestand eens daarmee te converteren en kijk of die goed werkt:).

Als het de synchronisatie is, zou dat betekenen dat ie wel kan streamen;). Kan ie streamen?

Beech: Apple TV's zijn verbonden via WIFI. ATV3 werkt perfect!

Maverick9898: Ik gebruik iTunes 11. Apple TV was al meer dan een jaar niet gebruikt en ik weet dat hij in zijn oude omgeving wel werkte. Maar in zijn vorige omgeving stond er slechts 1 demo film op :)

Muziek streamen doet ie perfect!

Ik ga m'n instellingen van Handbrake eens aanpassen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Maverick9898, je bent m'n held!
Bij Handbrake heb ik bij presets gekozen voor Apple TV en hiermee lijkt het opgelost!

Bedankt!!!

Kijk, mooi dat ik een held ben, vandaag, haha;)!

Die presets zijn erg relaxed:)!