Apple tv 3 aangeschaft, wat nu?

Ik zit al een tijdje op internet te lezen en kom al een heel eind.
Vandaag heb ik voor mijn vader een apple tv gekocht en ik wil graag alles zo goed mogelijk voor hem instellen.
Hij heeft een imac, ipad 4 en iphone 5.
Wat raden jullie mij aan om in te stellen of te installeren?

alvast bedankt

Remote app op iPhone & iPad; Thuisdeling van zijn AppleID op de verschillende apparaten. Als de iMac recenter is dan 2011, je vader laten zien hoe hij het beeld van zijn iMac kan spiegelen naar de AppleTV om zo inhoud over te zetten (Airplay icoon in de menu-balk); en de iPad/iPhone kan spiegelen middels het multitasking scherm.

iTunes Match (mitch je muziek/films koopt in iTunes) inschakelen

Voor iTunes match hoef je geen muziek te kopen in iTunes. Ook al je zelf geïmporteerde cd’s worden in de cloud gezet.

Air Video installeren om video bestanden via de iPhone of iPad af te spelen op TV

[quote=vincentvega url=http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-3-aangeschaft-wat-nu/#post-2579683 time=1374997899]Air Video installeren om video bestanden via de iPhone of iPad af te spelen op TV[/quote]Dat gaat rechtstreeks via ATV, daar heb je geen Air Video voor nodig, wel voor films die je op je iMac hebt staan en niet in iTunes.

Voor de duidelijkheid: Air Video speelt veel meer videoformaten af dan iTunes.
Erg handig voor de downloads van Internet die zelden in een formaat staan die de Apple TV en iTunes direct begrijpen.

En daar werkt het gratis AirPlayIt ook prima voor.

Installeer beamer op je mac, een hele simpele, handige app hetzelfde als air video ongeveer.

Als je een nieuwe(re) Mac hebt, heb je toch verder weinig aan Beamer??

dank!