Apple TV 3 stotteren en iMac, opslag etc

Hallo ik heb een vraag,

Ik heb een iMac 3.0Ghz met 8GB werkgeheugen uit 2009, momenteel ben ik bezig hem opnieuw te installeren omdat hij na al 3 jaren vrij traag aan het worden is software matig.

Nu de vraag, ik ga dus alles weer opnieuw installeren en indelen. Maar zijn er mensen die hun iTunes biblitheek op een externe hdd hebben staan (1080P) films en die zo bedraad goed kunnen streamen naar de Apple TV?

Heb dit natuurlijk even geprobeerd maar had het idee dat de films dan af en toe stotterde.... nu had ik ze laatste gewoon op de iMac staan en toen gebeurde het nog wel eens maar in mindere mate. Nu heb ik hiervoor andere streamers gehad en die hadden daar geen last van dus het licht niet aan het netwerk.

Maar nu even de vraag in het kort:

1. Films en muziek gewoon op de externe schijf zetten (ivm met meer ruimte dan op de iMac) nu USB, Firewire misschien betere optie?

2. Waar komt het af en toe stotteren vandaan? Het zit niet in het netwerk en ook niet in de file's want direct op de iMac of een andere streamer is het geen probleem. Films zijn MKV omgezet naar iTunes formaat met Subler. (Moet dat vinkje bij Gappless altijd aan of uit?)

Sorry voor de vage vraag stelling maar denk dat het een aardige opening is zo, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Dat stotteren kan komen doordat WiFi-netwerken van je buren op dezelfde kanaal. Advies: zorg dat je minstens twee kanalen van je buren verwijderd bent:

[img]/uploads/community/29263baac7e5d43fc3a2b613da1648dd95598894_0.jpg[/img]

Ik gebruik hem bedraad.

Moet USB 2.0 snel genoeg zijn om dit via de iMac te streamen naar de Apple TV (dus vanaf de externe USB 2.0 schijf) of is het dan logisch dat het stottert?

Bedraad? Hoe doe je dat? Met een Apple TV 3 kan dat niet. Maar 1080P over USB 2.0 lijkt me geen probleem. Wat voor kabel gebruik je?

[quote]
Bedraad? Hoe doe je dat? Met een Apple TV 3 kan dat niet.
[/quote]Dat is nieuw voor mij. Zit toch gewoon [url=http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipod/family/apple_tv]een ethernet aansluiting[/url] op.

Idd,

Maar dus nog steeds lichte stotteringen in het beeld.....

[quote=PorscheHD url=http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-3-stotteren-en-imac-opslag-etc#post-2493860 time=1354295999]Ik gebruik hem bedraad.

Moet USB 2.0 snel genoeg zijn om dit via de iMac te streamen naar de Apple TV (dus vanaf de externe USB 2.0 schijf) of is het dan logisch dat het stottert?[/quote]Ik heb alle films op een externe USB2 schijf staan.

En dat stottert zeker niet.

Hem enig idee waar ik het dan moet zoeken? Of zou het met Subbler al fout gaan? Maar het is met alles wat ik heb eigenlijk dus dat ís wel vreemd. Ook direct aan de Mac aansluiten met een netwerk kabel maakt niks uit...

Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Ik hen honderden omgezette films (gewoon een Apple TV preset in Handbrake), en honderden niet omgezette films (avi, mkv, etc.). Maar van stotteren heb ik bij niet één last.

Nu heb ik een Apple TV 2 (dus 720p, i.p.v. 1080), dus dat kan ook het verschil nog maken.

Denk dat ik last had van mijn Philips tv met zijn Natural motion optie...... Super mooi maar stotteringen. Als ik het tet stottert hij niet meer en zie ik dat ik verwend ben door het systeem van Philips wat blijkbaar altijd aan stond dus nu kijkt het ruk maar het stottert niet dus nu weer wennen aan minder soepele beweging denk ik.... Haha rot systemen.....