Apple TV (3gen) Thuisdeling werkt niet. (Alles al geprobeerd)

Heel het internet heb ik al afgespeurd naar de goede oplossing, maar helaas heb ik deze nog niet gevonden. Wellicht dat iemand van jullie weet waar het probleem licht.

Ik ben al een jaar met volle tevredenheid in het bezit van een Apple TV (3gen) welke ik gebruik i.c.m. de thuisdeling vanaf mijn iMac. Alles werkte perfect tot opeens vorige week onze router kapot ging en we van onze internetprovider Telfort een nieuwe (Zyxel P-2812HNU(L)-Fx series) opgestuurd hebben gekregen. Na het installeren hiervan krijg ik op geen enkele manier meer mijn films en muziek te zien in de gedeelde Bibliotheek op mijn Apple TV. Alle instellingen ben ik al nagegaan maar helaas zonder enkel resultaat.

Alles is up to date qua software.
Firewall van zowel de router al mijn iMac staan uit.
Thuisdeling is ingeschakeld op de iMac en de Apple TV
Ik ben ingelogd met het juiste account op zowel mijn Apple TV als iTunes
De juiste poorten van mijn router heb ik open gezet.
Bestandsdeling in iTunes heb ik aan staan.
Alles bevind zich in hetzelfde netwerk.
Ook heb ik alles al meerdere malen opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat.

Echter ziet de Apple TV wel mijn Bibliotheek, maar bij het laden hiervan geeft deze na enkele minuten de melding dat het verbinden met de Bibliotheek is mislukt. Zowel via Wi-Fi als de vaste verbinding gebeurt hetzelfde.

Ik denk zelf dat het probleem toch het bij de router ligt maar weet niet wat ik nu nog meer kan proberen.
Wellicht dat iemand mij helpen met dit probleem of weet waar ik eventueel nog naar zou kunnen kijken.

Alvast bedankt voor de moeite!

T-Rocker, ik heb een tijdje terug hetzelfde probleem gehad. Niet dat mijn router stuk was maar ik kreeg zo maar geen verbinding meer met mijn bestanden. Ook ik kon wel mijn bibliotheek zien op TV maar deze niet openen en dus geen films zien. Alles heb ik gecontroleerd maar alle instellingen waren correct. Ik was de wanhoop nabij. Tot ik gewoon — terwijl de TV en iTunes aanstonden — ATV een keertje opnieuw liet opstarten. En pardoes, alles werkte weer naar behoren. Een keertje proberen misschien? Succes.

Ik zou eerst een nieuwe verbinding opzetten vanuit de ATV naar de iMac.
Verder heb ik ooit een share probleem opgelost met deze tip:

I have had the same frustrations for months. Then I read a suggestion and tried it and it worked, at least for me. Here is what you do.

Go to Control Panel

Then click Network and Internet

Then Network Sharing Center

Under Connections, click your internet connection.

In the pop up box click on “properties” and when the box pops up, say yes.

Then uncheck Internet Protocol Version 6 and click the okay box.

After I did that mine started working and has worked even after turning off itunes and getting back in.

I hope this works for you.

Bron: https://discussions.apple.com/thread/5743083

Heb hier precies hetzelfde, mac/iphone zien ook geen appletv meer. Kan op de appletv wel mijn itunes bibliotheek afspelen, maar knalt er uit na een paar minuten.

Alles hangt hier aan de Airport.

Net Internet Protocol Version 6 uitgevinkt in de Airport, bracht helaas niks.

Het is inderdaad om wanhopig van te worden Col. Ik ga het nog maar eens een paar keer proberen om mijn AppleTV een paar keer opnieuw op te starten in de hoop dat hij het spontaan weer gaat doen. Maar ben bang dat ook dit voor de zoveelste keer zonder resultaat geen enkel effect heeft.

Ook het opnieuw opzetten van de verbinding van zowel de AppleTV als iTunes en heeft helaas geen enkele zin. Zoals Harley al aangeeft heeft ook het uitzetten van het IPv6 voor mij geen effect.

Hoe staat het met de Multicast instellingen (IGMP) in je router ?

Wellicht dit even lezen.

Hallo ik had dat probleem ook atv opnieuw opgestart werkt niet.
Ik heb de stekker van ATV eruit gehaald mijn thuisindeling op mijn mac uitgeschakeld.
Na een paar minuten apple tv weer aangezet toen kreeg ik de melding dat ik thuisindeling moet inschakelen.
Gedaan en gelukkig werkte weer.

Gr,handsome

Bedankt @Handsome,

Heb dit al meerdere malen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Inmiddels contact gehad met telfort. Maar krijg eren standaard mailtje terug dat ze me niet kunnen helpen.

@Beech denk inderdaad dat het met de instellingen van mijn router te maken heeft. Heb al op internet gezocht maar kan niet echt iets bruikbaars vinden. Heb blijkt ook dat je met de router van telfort minder kan instellen dan gebruikelijk. Denk dat ik telfort er maar een uit gooi en opzoek moet naar een andere provider.

Ik heb hetzelfde probleem en heb uiteindelijk een rechtstreekse verbinding tussen mijn Mac en de Apple TV gelegd en dan nog blijf ik de melding krijgen dat beide apparaten niet in hetzelfde netwerk zitten. Hoop dat er een oplossing komt

Wellicht iemand een idee over het volgende:

Ik heb 1 macbook. Verbinding met Apple tv geen probleem. Alles speelt en werkt prima.
Ik heb ook 1 macbook pro. Zelfde iTunes, zelfde Yosemite, zelfde netwerk, zelfde router. In Apple tv kan ik geen verbinding maken met de bibliotheek terwijl de naam wel gevonden word.

Opnieuw delen, opstarten, thuisdeling aan/uit. Alles al geprobeerd. Iemand een oplossing?

ik heb nu hetzelfde. Via Apple TV de melding " Schakel thuisdeling in via iTunes", en op de iMac is thuisdeling ingeschakeld. Het heeft voorheen wel gewerkt, maar nu niet meer. Alles al uit en aan gezet, maar niets helpt. Jammer, ik dacht dat spullen van Apple altijd werken …

Zit je op hetzelfde netwerk?

Soms steken mensen wel eens een internetkabel in hun iMac, deze internetkabel zit dan in het modem van de internetaanbieder terwijl hun Apple TV via WiFi op een AirPort Express of Time Capsule verbonden is.
Zoiets werkt dan niet, en wat je dan moet doen is die internetkabel uit het modem halen en hem in de AirPort Express of Time Capsule steken.

Hier hetzelfde probleem sinds een paar weken… Netflix en bv youtube op de AppleTV werken prima alleen wanneer ik film van mijn MacBook wil bekijken krijg ik de melding ” Schakel thuisdeling in via iTunes”. De AppleTV kan gewoon de bestanden niet vinden… Wel kan ik de film starten op de MacBook en en met airplay streamen, al gaat ook dat niet allemaal vanzelf…

Hoop hier toch snel eens een oplossing voor te vinden.

Via systeemvoorkeuren naar delen en daar de computernaam veranderen, was wat bij mij het probleem oploste!
Of misschien nog beter via deze weg:

> Turn Off Home-Sharing on MAC;
> Turn Off Home-Sharing on ATV;
> On MAC:

• Go to: System Preferences;
  • Go to: Sharing Tab;
  • Change Computer Name;
    > Re-Start the MAC;
    > Re-Start ATV;
    > Turn ON Home-Sharing on MAC;
    > Turn ON Home-Sharing on ATV;

Suc6

Je bent een GENIE. Heb jouw weg gevolgd en het werkt weer. Veel dank en een goeie jaarwisseling

Hi,

Na lange tijd zoeken dit gevonden, dateert van al even geleden maar toch … Wou het een kans geven. Zit met hetzelfde probleem. De oplossing van DutchMac geprobeerd maar zonder success. Wat vreemd is bij mij is dat mijn muziek uit iTunes en foto’s uit andere folders kan laten zien, maar die van de Photos app krijg ik niet. Tevens geprobeerd om via File → Home Sharing → Choose Photos to Share with Apple TV … deze te selecteren maar ook daar kan ik de Photos library niet selecteren (staat zelfs niet in de selectie). Wie heeft er nog tips/tricks?

iMac is van early 2009 en draait Yosemite 10.10.5. Apple TV is derde generatie en software up to date.

Thx,

J.