Apple TV afstandsbediening bestuurd iMac

Beste OMT’ers,

Weten jullie misschien waarom iTunes en de volume reageert op de afstandsbediening van de Apple TV. Ik kan zelfs iTunes aanzetten door op de play knop te drukken.

Ja, we weten hoe dat komt. :slight_smile:

Systeemvoorkeuren >

Als we Karel en Willem niet zouden hebben :wink:

Thanks KarelWillem! wat moeten we zonder jullie :smiley:

[quote=sciletto url=http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-afstandsbediening-bestuurd-imac/#post-2684640 time=1400102393]Thanks KarelWillem! wat moeten we zonder jullie :D[/quote]Yeahhhhhhhhh, Karel-Willem telt al voor 2 nu (of 3 of 4) :stuck_out_tongue:

Haha. :slight_smile:

Dit werkt niet bij mij hier ???

Als je infraroodontvanger wordt uitgeschakeld zou die afstandsbediening toch echt niets meer kunnen doen.

Dan heb jij een hele rare iMac. . :slight_smile:

Je kunt de afstandsbediening ook koppelen aan één bepaald apparaat.

Echter: als je ooit een ander programma geïnstalleerd hebt dat de IR-ontvanger rechtstreeks uitleest, kan het gebeuren dat de genoemde methode om hem uit te schakelen, inderdaad niet werkt. Zie bijvoorbeeld deze thread van toen ik precies dat probleem ook had.

[quote=Johnyw url=https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-afstandsbediening-bestuurd-imac/#post-3107926 time=1508571587]Dit werkt niet bij mij hier ???
[/quote]
Wat werkt niet, en hoe werkt het niet?
Want nu denk ik: jij hebt geen IR ontvanger in je Mac, en dientengevolge ook niet deze instelling.

kijk mannen, zo staat dit bij mij ( Imac met Hi Sierra). Als we nu onze apple TV aansturen met de remote (als we naar Netflix kijken bv), dan start Itunes op mijn Imac ineens op, en begint er een nummer loeihard te spelen… uitermate ergerlijk !

Wat heb jij toch een vreemde iMac, @johnyw.

hoezo ?

Je hebt altijd van allerlei vreemde problemen.

ja, dat klopt, en echt geen idee hoe dat komt, echt niet, maar ondertussen kan ik die remote niet meer gebruiken, ik wil mijn speakers er niet uitblazen…

ok, genoeg over mij en mijn Imac, die is niet anders dan eender welke andere Imac!
Ik heb die instellingen dus negekeken, zie een vorige post hier van mij, maar de ellende blijft duren… echt wel om gek te worden. Ik kan de kinderen maar moeilijk verbieden dat ze niet naar, bv. Netflix kunnen kijken, of anders, dat ik moet stoppen met mijn werk op de Imac??

Het probleem BLIJFT dus ?

Wat gebeurt er in een lege test-gebruiker? Wat gebeurt er in het veilig opstarten?

Misschien juist even koppelen en dan weer ontkoppelen. Misschien dat ie dan de remote negeert.

Of een stukje tape op de infraroodontvanger plakken.

Waarom ga je nou niet verder in dit recentere draadje van jezelf @Johnyw? Dat terzijde: nog steeds geen antwoord op de vraag of je ooit Remote Buddy of iets dergelijks hebt geïnstalleerd? En wat Q-collective vraagt, ook belangrijk.

Goeie middag,
Ik heb nog nooit van Remote Buddy gehoord, en dus ook nooit geinstaleerd, ook niks in die aard.
@jv65 Voor zover dat van buitenuit al dan niet zichbaar is, ik kan geen infrarood ontvanger ontwaren op mijn Imac