Apple TV -> Boxee + XBMC

Mijn Apple tv is gepatcht, met firmware versie 1.0, om via Perian en andere componenten zelf films erop te kunnen zetten en die dan te bekijken. Echter, de SSH connectie heb ik nooit tot stand kunnen brengen, en mijn oog viel op dit nieuwsbericht: http://www.appleminded.nl/2008/10/03/apple-tv-nieuws/

Het schijnt dat je dan je Apple tv makkelijk kan patchen, en XBMC en Boxee kan installeren.
Dolenthousiast heb ik inmiddels door invites een inlogcode voor Boxee.
Mijn vraag is nu: Als ik deze laatste methode toe ga passen (dus eerst upgraden naar software 2.2, en dan opnieuw patchen), kan ik dan wel de connectie tussen mijn Mac en de Apple tv maken?
Heeft iemand dit systeem al draaiend?

Alvast ontzettend bedankt.
mvg,

Julian

Hallo ik wacht nog op mijn inlog gegevens ik heb hem draaiend en ziet er veel belovend uit alleen de instellingen wordt ik niet zo wijs uit verbinding maken met mijn mac lukt me nog niet

XBmc doet het gewoon maar helaas geen verbinding met de mac

Boxee is net een programma. Het is een extra optie in je menu van de ATV :) Dus het vervangt het niet, maar leeft naast de rest van de ATV-mogelijkheden.

Je kunt dus gewoon via iTunes al je films e.d. op de ATV zetten, maar hoe je
Divx en MKV-films op de ATV kan zetten en ze via Boxee kunt bekijken weet ik niet.
Het schijnt dat met de volgende alpha van Boxee, je ook Bluetooth toetsenborden
en muizen kunt gebruiken met de ATV ^^

Zodra ik een USB-stickje heb ga ik 't ook eens bekijken. Dat online films/streams
bekijken van CNN enzo spreekt me wel erg aan :slight_smile:

Ik heb xbmc ook maar eens een kans gegeven op mijn aTV. Eerst factory reset naar 1.1 en daarna de upgrade naar 2.2 , vervolgens de patchstick aangemaakt en xbmc op de aTV gezet.

Eerlijk gezegd is dit de mooiste hack die ik tot nu toe ben tegengekomen de xbmc -atlantis versie is echt stabiel en zo’n beetje alle formaten worden ondersteund.
Streamen via smb van mijn mac werkt ook, enige wat er (nog) niet in zit is aansturing voor externe USB schijf aan je aTV – is wel via een andere manier mogelijk — , rechtstreeks DVD (iso of VIDEO_TS) is me ook nog niet gelukt.
Ik ga dit project eens in de gaten houden… :slight_smile: ziet er geweldig uit (720p op plasmascherm).

kan iemand mij een boxee ivite sturen, svp een pmtje? alvast dan voor de moeite

gr McBiek