Apple TV doet soms raar

Ik kijk dagelijks TV via Apple TV (3th GEN / 20015).

Ik cast de programma’s via mijn iPhone XS.

Het komt nu regelmatig voor dat de connectie tussen mijn iPhone en AppleTV via AirPlay niet wilt werken. Als ik met mijn iPad probeer te casten ondervind ik juist hetzelfde. Als ik AppleTV heropstart (spanning onderbreken) dan komt het weer goed. Dat is vervelend, vooral als de kinderen willen kijken.

Apple TV heeft de laatste software update gekregen.

Als ik via synchrone weergave het scherm van de iPhone probeer door te sturen lukt het meestal ook niet.

Zijn er bij AppleTV geheugens die na verloop van tijd vol kunnen lopen, met als gevolg dat Apple TV niet goed meer werkt?

Hoe stabiel is uw netwerk.

Ik vermoed dat mijn netwerk stabiel is. Als ik Apple TV even uit/aan schakel, werkt alles een hele avond zoals het moet.

Als er een conflict is met een adres dan zou het kunnen dat je de AppleTV opnieuw opstart dat het dan weg is.

misschien kan iemand anders je verder helpen.

je zou dit nog kunnen proberen, alles opnieuw opstarten.

Om de Apple TV geforceerd te herstarten volstaat het om de menu- en thuisknop tegelijkertijd in gedrukt te houden tot de Apple TV vanzelf opstart. Of doe dit via Instellingen ▸ Systeem ▸ kies hier voor de optie ‘Herstart’. Probeer nu verbinding te maken met de apparaten via AirPlay.