Apple TV en Boxee

hallo !

heb een oude Apple TV 1ste generatie gekregen van m’n nonkel, een afdankertje eigenlijk maar was toch heel erg blij.
Nu zat ik met het probleem dat hij video’s in .mp4 niet speelt en de heleboel vastloopt. vreemd vond ik.
iemand hiervoor een oplossing ?

Daarna ging ik opzoek naar Boxee, las er wat over en probeerde het meteen. daarna kreeg ik deze error

GetMasterBlock: Error 13 opening /dev/rdisk1s2
mount_hfs: Permission denied
install_recovery failed
Failed!

iemand weet hoe dit komt. m’n stick is momenteel dus volkomen waardeloos
stick: GANT
vraag me niet hoeveel GB het was de enige lege die hier rondslingerde

Het is niet per sé .mp4 dat de Apple TV afspeelt is mijn ervaring. Probeer eens een video te converteren met Handbrake met de Apple TV legacy preset (zit standaard in de presets). Daarmee werkt het bij mijn eerste en derde generatie Apple TV altijd perfect!!

oké zal die eens proberen :wink:

beeld werkt, geluid werkt, ATV blokt niet meer. super !
maar nu speelt hij wel de Nederlandse subs niet meer.

M’n .avi file heb ik samen met de .srt omgezet naar .m4v

Officieel kan je met Handbrake subtitles toevoegen. Bij Output Settings staat een knop met ‘Subtitles’ erop. Daar kan je .srt toevoegen.

Mijn ervaring is echter dat dat niet altijd werkt (hoewel dat inmiddels wel weer kan werken, ik heb dat een aantal jaar niet geprobeerd). Als ik ondertiteling nodig heb (wat eigenlijk zelden zo is, want ik spreek de meeste talen waar ik films van kijk) dan voeg ik dat toe met ‘iSubtitle’. Het mooie daaraan is, is dat het je na conversie nog kan doen (dus als ik bijv. met iemand kijk die de taal niet of niet zo goed spreekt) en dat je ook kan zien of het synchroon loopt.