Apple TV; Geen internet, wel netwerk.

vraagje....

Enige wat ik heb gedaan is nieuw modem en provider (Ziggo) vervangen voor oud modem (xs4all). Installatie was weer een fluitje van een cent.

Heb een TC 1TB en daar hangt Mac en Apple TV aan en uiteraard nieuw modem.

Ik krijg alleen maar de melding dat er geen internetverbinding is op de Apple TV maar daar blijft het bij.

Iemand een idee?

Hoe staat de TC geconfigureerd? Staat hij als router of als switch geconfigureerd? Als je internetabonnement slechts één computer toelaat moet je hem als router instellen.

Ojee......

Ik heb kabel. Volgens mij mag dat gewoon voor meerdere computers. Kan me niks anders voorstellen.

TC staat in brugmodes. Is dat wat je bedoeld?

Dat is je probleem.. In brugmodus wordt feitelijk je je hele netwerk aan de internetconnectie gehangen alsof je een het netwerk aansluit op een switch. Je provider deelt waarschijnlijk maar 1 IP-adres uit en dat wordt gebruikt door je computer.

Wat je eigenlijk wilt hebben, is een router. De Time Capsule kan ook deze functie vervullen. Het IP-adres van je provider wordt dat gebruikt door je TC. Deze gebruikt hij aan de buitenkant oftewel de WAN-connectie.

Aan de binnenkant of LAN gebruikt de TC een ander IP-adres (ik dacht 10.0.0.1 of zo) en deelt hij IP-adressen uit aan de apparaten op het LAN, zoals je AppleTV. In de brugmodus gebeurt dat dus niet. Je AppleTV vraagt wel om een IP-adres, maar krijgt niets en verzint dat zo’n 169-adres waar je niet echt iets aan hebt.

Zet de Verbindingsdeling maar eens op “Deel een publiek IP-adres”, dat scheelt al een hele hoop. Start vervolgens de netwerkverbinding van de diverse apparaten opnieuw. (Herstart van AppleTV of iMac is het meest eenvoudig)

Waarschijnlijk is je probleem dan al opgelost. Anders horen we het wel…

Succes!

Ik ga even alles uitzetten i.v.m. onweer....

Morgen avond laat ik het weten. Bedankt voor de uitleg.

Arje

Vermoedelijk was je oude modem (xs4all) ook een router (en stond je TC dus in brugmodus), en is je nieuwe modem (ziggo) alleen een modem (en moet je TC dus in routermodus staan).

Yesssss

Dat klopt. Oude modem was toen gehact en ge-upgrade tot router.

Maar ja…heb gister alles losgekoppeld i.v.m. onweer. Maar Mac ziet wel TC maar niet meer het modem…en dus geen internet meer :frowning:

Mijn idee is om net zo te doen als installatie 2 weken geleden. Mac rechtstreeks aan modem. Als dat werkt weer TC ertussen…

Het is zo bizzar;

Heb TC er tussen uit gehaald. Eerst maakte dat weer niks uit. Paar keer modem gereset. Mac herstart…

En dan out of the blue doet hij het weer.

Nu weer TC er tussen hangen en dan verder expirementeren…

Hi,

Dank voor de antwoorden. Het werkt. Ligt een kabel tussen TC en Big Mac en tussen Apple TV en TC. Morgen maar mijn nieuwe mediabox proberen aan te sluiten…

Probleem lag i.d.d. aan brugmodes. Staat nu op “Deel een publiek IP adres”.

Heb gelijk ook een converter gekocht voor optisch naar digitaal geluid…

Heb wat te doen dit weekend :slight_smile:

Het is niet stabiel. Vaak toch geen internet. Dan ga ik wat door de configuratieschermmen heen en dan werkt het weer opeens.

Iemand nog ideeen?

Oh....en nu zie ik mijn Apple TV ook niet meer....... :(