Apple TV verbinden met netwerk

Prettig feestdagen...

Omdat ik het versturen van bestanden van mijn Macbook Pro naar mijn Apple TV via SFTP en Airport te lang vond duren, heb ik mijn ATV verbonden aan mijn netwerk d.m.v. een ethernetkabel.

Ik dacht dat het versturen van bestanden nu sneller zou gaan maar dat is dus niet waar.

Wellicht gaat het sneller als ik op mijn ATV een map kan aanmaken die toegankelijk is vanaf mijn MacBook Pro en andere Macs in mijn netwerk. Ik kan dan zonder tussenkomst van SFTP bestanden kopiëren vanaf een bureaublad naar deze map.

Hoe maak ik zo'n map aan?

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of dat kan in iOS, een map aanmaken en delen. Misschien is je verbinding langzaam omdat je SFTP gebruikt? Ik neem aan dat je lokaal werkt, misschien FTP zonder beveiliging gebruiken?

Heb inderdaad ergens gelezen dat door SFTP de snelheid opmerkelijk afneemt. Heb daardoor ook op allerlei andere manieren geprobeerd om verbinding te krijgen. Niets lukte. Dus mijn gepatchte, 2 jaar oude Apple TV werkt op iOS :confused:... Het zou inderdaad fantastisch zijn als ik een map kon aanmaken op mijn AppleTV en die kon delen.

Je hebt de oude AppleTV... Die werkt niet met iOS maar met een aangepaste versie van Mac OS X.

Dank voor je reactie rtgrs. Weet jij hoe ik op deze oude AppleTV, met aangepaste Mac OSX, een map kan aanmaken en kan delen via mijn netwerk?

Kan niet. Het snelst is om je bestanden via iTunes te syncen. Anders gewoon FTP gebruiken met Cyberduck.

Het is geloof ik mogelijk om 'Lowtide' uit te schakelen en zo bij de aangepaste versie van OS X (Mac OS X 10.4.7 Tiger) te komen. Vanuit Tiger kan je dan een map maken en deze delen, en daarna Lowtide weer te starten. Of het werkt weet ik niet, maar het is het proberen waard.

Dank voor de reacties.

@ Jazzamataz: kan je ook bestanden syncen via iTunes ook op een gepatchte ATV? Het lukt mij met Cyberduck alleen bestanden over te zetten met SFTP. Dit maakt het ook zo enorm traag. Ik kom dus niet op mij ATV met FTP. Is dit wel mogelijk?

@Waffie: Heb gezocht naar Lowtide maar zie dat deze alleen met de nieuwste Apple TV (ATV2) werkt. Of zie ik het verkeerd?

Lowtide is idd alleen voor de nieuw Apple TV, maar ik noem het even zo zodat die Front Row-achtige omgeving even een naam heeft.

Toch nog even een vraag. Hoe zet ik, de bijvoorbeeld, AVI of MPEG bestanden in iTunes zodat ik deze kan syncen met mijn AppleTV.

Met programma's zoals MPEGStreamclip, iSquint of MacX Video Converter Pro. Quicktime Pro kan het ook. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar MPEGStreamclip, omdat ik het gevoel heb dat deze betere kwaliteit levert.