apple tv vergeleken met ipod?

Ik zou graag willen weten wat nu precies het voordeel van de apple tv is t.o.v. een ipod gewoon met kabeltje en dock verbonden aan de tv? Is de beeldkwaliteit beter? Of ligt het op het vlak dat de apple tv draadloos is? Ik vond het er heel mooi uitzien qua presentatie, maar als de enige extra is dat het draadloos is en de frontrow bediening? beetje duur? Iemand die er al ervaring mee heeft? Mijn dank is groot!

is dit niet een beetje dezelfde vraag als moet ik een appel eten waarom zou ik dan een sinasappel eten. In beide zitten vitamienen.

Volgens mij, maar ik heb geen Apple TV, zijn het twee niet te vergelijken dingen. Ja je kan met beide muziek en beelden afpelen op je TV. That’s it lijkt me.

Alleen de AppleTV is gemaakt om beeld op je tv te kunnen streamen, de iPod is gemaakt om muziek af te spelen en kan daarbij ook nog wat op tv laten zien, dus het lijkt me niet dat ze even goed zijn.

iPod video-out is maximaal 640 x 480... Apple TV speelt 720p HD (1280 x 720).

Je moet de ?TV niet zozeer vergelijken met een iPod maar met iTunes. Eigenlijk is het gewoon een mini macje met alleen maar iTunes in een andere interface. Daarmee kan je al je content op een beeldscherm bekijken en beluisteren zonder dat daar een Mac of PC aan hoeft te hangen.

ok, bedankt voor de info!

Ik vind alleen jammer dat er geen dvd drive in de apple tv zit Dan was het een veel interesanter ding. En met een tv tuner ingebouwd is het helemaal compleet, een beetje dus als een HD recorder met netwerkfunctie

Daarom vind ik de Apple TV dan ook maar een half product. Ik hoop dat het een flop wordt.

Je zou tenminste een DVD moeten in je Mac stoppen en die dan via apple TV bekijken op je TV ... maar ook dat lukt blijkbaar niet. :?

Ik heb er inmiddels één besteld, zelf denk ik dat het wel "missing link" is tussen door in ons huis verspreide mac's (3 stuks), waarbij een ieder zijn eigen muziek- en foto- bibliotheek heeft. Nu even je snel je laatst diavoorstelling (Hi-res) op je tv laten zien, beetje omslachtig mac aan TV koppelen-instellen... Ik ga er vanuit dat Apple TV dit zonder problemen wel kan. Een dvd-tje kijk ik wel via mijn Harman. Ik hoop wel dat de optisch audio zonder veel problemen op deze set aangesloten kan worden. Het zou helemaal top zijn als ik buiten de HDMI, ook nog een tweede scherm(pje) aan kan sluiten op de component video uitgang, zodat ik als ik alleen audio gebruikt geen TV aan hoeft te zetten om te kunnen zien wat ik doe. (Voordat de Airport Express was er al zoiets op de markt, zo'n groen lcd schermpje, fabrikant??? ) Wachten tot maart, dan weten we meer zou ik zeggen.

Gidi