Apple TV verliest steeds WIFI contact.

Mijn Apple TV 3 verliest sinds kort na een paar minuten het contact met het WIFI netwerk. Bedraad gaat prima, maar via WIFI klapt hij er steeds uit. Ik moet dan de stroom eraf halen en opnieuw op laten starten, dan doet hij het weer, maar daarna is de pret na een paar minuten over. ( foutcode 3906).
Enige wijziging is dat wij bezoek hebben van familie die met hun iPhones en laptops mee doen op het WIFI netwerk.
De eerste keer dat het misging was tijdens het kijken van een film na ongeveer 1 uur. Daarna heeft hij via WIFI niet langer dan 5 minuten achterelkaar verbinding gehad. Soms krijg ik ook na opnieuw opstarten geen verbinding meer.
Ik het de router al gereset en de Apple TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd
Is dit een hardware probleem? Oftewel terug naar de winkel??

Ik heb een soortgelijk probleem.
Als ik airplay aanzet in de geluidsvoorkeuren klapt de verbinding van mijn xbox eruit.
Xbox geeft foutmelding dat het ip-adres reeds in gebruik is door de iMac.
Zou kunnen dat jij ook een ip-conflict hebt.

Heb je de foutmelding/code al opgezocht op internet?

Hier hebben ze het wel op kunnen lossen met een rester van de Apple TV: https://discussions.apple.com/thread/3518456?start=0&tstart=0

Heb ook in een draadje gelezen dat iemand die deze foutcode kreeg de uiteindelijke oorzaak vond in een (powered) HDMI splitter die redelijk dicht bij de Apple TV lag.

Ik heb hem uiteindelijk bij iCentre gebracht en een nieuwe gekregen. Nu werkt alles weer prima via WIFI.
Was dus een hardware probleem.
Slotje?