Apple TV+ voorziet For All Mankind ook van een vierde seizoen

Eén van de betere series die je via streamingdienst Apple TV+ bekijkt, krijgt van het bedrijf uit Cupertino gelukkig een vierde seizoen.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Ik kijk deze serie al vanaf het begin, het is een goede serie maar de geloofwaardigheid holt de laatste tijd wel achteruit.

SPOILER ALERT!

In de laatste aflevering wordt er op Mars geboord naar water. De boor installatie explodeert omdat de druk te hoog oploopt. Dat gebeurt omdat de druk alleen gemonitord en geregeld kan worden vanaf het ruimteschip (waar niet ingegrepen wordt omdat degene die dat moet doen onder invloed van drugs is) en niet vanaf het bedieningspaneel op de planeet zelf. Wie bedacht heeft dat de druk niet vanaf het paneel op de planeet gemonitord en geregeld zou kunnen worden, nota bene het paneel waarmee de boor bediend wordt, is ontspoord van iedere vorm van normaal technisch inzicht. Dit soort onrealistische kronkels doet voor mij afbreuk aan het kijkgenot.

Volgens mij zit je fout. Ik volg de serie ook vanaf het begin.
Ze monitoren de druk vanaf de HAB1 of 2 de Helios moon rovers.
Dat zijn rijdende commando centra’s. Dus ze zitten wel op Mars.
Maar toegeven een drukmeterke op het bedieningspaneel van de boorunit zelf, zou toch heel logisch zijn :wink:

Je hebt gelijk, het monitoren en regelen ging vanuit één van de HAB’s. Dank voor het verversen van mijn herinnering. :slight_smile:
Maar op zich doet dat er niet toe, het gaat om de onlogica dat niet vanaf het bedieningspaneel van de boorinstallatie zelf te doen inderdaad!