Ik ben een nieuwe macgebruiker en heb dus nog nen heleboel vragen, een daarvan zou ik hier is graag stellen, ik heb het nieuwe OSX 10.8 en kan dus via streaming en met behulp van een appeTV het beeld draadloos doorsturen naar een HDTV met HDMI aansluiting, maar alvorens ik een appleTV aankoop had ik graag geweten of dit streamen ook werkt zonder daarom aangesloten te zijn op een netwerk.
De bedoeling is van het te gebruiken voor demo en presentatie op de TV, maar in een ruimte op verplaatsing waar ik niet op het internet kan.
maar het kan wel. Je hebt geen internet nodig, maar wifi. Ik weet niet wat je bedoelt met netwerk. Je kunt bijvoorbeeld op je MacBook een wifi netwerk maken en dat gebruiken op je Apple TV.
forumtip: maak je onderwerp wat duidelijker.[i] Apple TV[/i] is wel erg algemeen.
Je moet met je Mac en Apple TV altijd in hetzelfde WIFI netwerk zitten om Apple TV te gebruiken.
Als je een nieuwe Mac hebt kan je rechtstreeks via Airplay je Mac via Mirroring via je Apple TV op je HD televisie alles zien wat je ook op je Mac hebt, rechtstreeks streamen dus.
Als je een oudere Mac hebt ( volgens mij van voor half 2011) dan lukt dat niet. Dan moet je een extra programma kopen bv Airparrot of als je een iPhone of iPad hebt Air Video. In dat laatste geval gebruik je je iPad of iPhone als tussen station van je Mac naar Apple TV. Je kan dan video's ( maakt niet uit welk video formaat) en foto's via Airvideo afspelen.
Wat altijd kan met elke Mac ( via WIFI) is via iTunes video materiaal afspelen via Apple TV. Je moet dan wel je films in iTunes zetten en dat betekent dat het MP4 bestanden moeten zijn. Met Avi bestanden lukt dat niet in iTunes.
In de eerste plaats al nen dikke dank, voor alle reactie's, sorry dat mijn titel niet de lading dekte.
Ik heb dus een recente MacBook Pro 15 inch met Retina scherm en wil bij een voordracht in de fotoclub gebruik maken van deze mogelijkheden, en afgaande op de geplaatste reacties gaat dat dus lukken met enkel de MacBook en de apple TV aangesloten op een HDTV zonder een netwerk.
Waar het om gaat is dat je een netwerk nodig hebt, internet is optioneel.
Wat je kunt doen, als je op het werk iets wil presenteren bijvoorbeeld, is een ingestelde router (met wlan uiteraard) meenemen of zelfs een Airport Express, de vorige generatie past zonder meer on je binnenzak.
Zolang je de router of AE van tevoren instelt en het werkt, zou je geen problemen mogen ondervinden.
Nogmaals bedankt voor het advies, voorlopig blijft mijn Apple TV staan, ik ben der gewoon weg van !
je eigen presentaties weergeven zowel van de iPad als van de MacBook Pro, het werkt uit de kunst, ook de kwaliteit van de 1080 films op mijn HD plasma zijn zo goed dat ik der niet meer aan denk van hem mobiel te willen gebruiken. Alleen spijtig dat de keuze van die 1080 films nog niet echt groot is !